یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز،‌ ارزش بزرگ‌ترین پرونده قاچاق در دست پیگیری را حدود 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:

 70 درصد قاچاق کالا را حدود 1500 نفر انجام می‌دهند.

حمیدرضا تقی‌زاده در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این افراد سرشبکه قاچاق در کشور هستند که بخشی ازمردم را نیز در این گرداب سازماندهی کرده‌اند و از آنها به نفع خود بهره می‌برند.

وی افزود: قاچاقچیان حرفه‌ای در حالی‌که خود سودهای میلیاردی می‌برند سود اندکی به زیرشاخه‌ها می‌رسانند. تقی‌زاده درباره علت توقف اقدام ستاد در معرفی قاچاقچیان دانه درشت و انتشار عکس و مشخصات آنها گفت: اگرچه این اقدام ستاد مورد استقبال قرار گرفت اما براساس قانون باید قوه قضاییه در این‌باره مجوزهای لازم را صادر کند که ستاد پیگیر این موضوع است.

دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شناسایی 1800 پرونده قاچاق دانه درشت به ارزش بیش از 1000 میلیارد تومان خبر داد. حمیدرضا تقی‌زاده همچنین از رشد 300درصدی ارزش پرونده‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و تصریح کرد: در طول سال میلیاردها دلار کالای قاچاق به‌دلیل عدم‌رعایت استاندارد و همچنین جلوگیری از ضربه زدن به بازار تولید داخل معدوم می‌شود.

در 5 سال گذشته حدود 30 میلیارد دلار حجم واردات کشور بود که اکنون به 60 تا 70 میلیارد دلار بالغ شده و این مسئله خود بیانگر رشد کالاهای قاچاق نیز هست.  تقی‌‌زاده همچنین از قاچاق روزانه حدود 10 تا 12 میلیون لیتر سوخت  از کشور خبر داد و افزود: همه کالاها در کشور قاچاق می‌شوند.

کد خبر 93688

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز