شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: باران پاییزی در دومین ماه پاییز از راه می‌رسد و سراسر کشور را فرا‌می‌گیرد

براساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور، بارش باران از سوم آبان در نقاط مختلف کشور شروع می‌شود.بارندگی پاییزی تا روز چهارشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، قم، مرکزی و همدان ادامه خواهد داشت.

طی این مدت دمای هوا نیز در مناطق مختلف به‌طور نسبی کاهش می‌یابد. براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، دمای هوا در سواحل دریای خزر به‌طور نسبی افزایش می‌یابد ولی از روز دوشنبه تا عصر چهارشنبه به تناوب در استان‌های حاشیه دریای خزر، بارش باران، رعد و برق، وزش باد و سپس کاهش دما رخ خواهد داد.

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی نیز این پدیده رخ می‌دهد. شایان ذکر است که بارش در ارتفاعات البرز به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر نیز مواج است.

براساس این گزارش، اواخر روز دوشنبه در تهران شاهد بارش باران پراکنده خواهیم بود و دمای هوای پایتخت تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

این سامانه بارش زایی بیشترین فعالیتش را امروز و فردا در مناطق غربی خواهد داشت و سبب ابرناکی، وزش باد و بارندگی و در برخی نقاط همراه رعد و برق خواهد بود.

بر این اساس، دمای هوا در استان‌های شمالی کشور تا 3 درجه کاهش خواهد یافت و تهران نیز در گرم‌ترین ساعت 22 درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعت 10 درجه بالای صفر خواهد بود.

کد خبر 93602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز