یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی یک سامانه بارشی از اواخر 14مهر‌ وارد کشور می‌شود.

به گزارش سازمان هواشناسی، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که از بعدازظهر‌ روز سه‌شنبه (14مهر) ‌با نزدیک شدن سامانه‌ بارش‌زا به کشور در مناطق شمال‌غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و سپس شمال شرق ابرناکی،‌ وزش باد، بارش باران، در مناطق مرتفع بارش برف و سپس کاهش دما رخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش شدت بارش در روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر می‌باشد و در این روز دریا نیز مواج خواهد بود. این سامانه که از روز پنج‌شنبه به تدریج از شمال‌شرق ایران خارج می‌گردد وضعیت هوای مناطق مختلف کشور را به شرح زیر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ابتدا از اواخر روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه در استان‌های اردبیل،‌ گیلان، مازندران، و سپس گلستان و خراسان شمالی آسمان ابری با وزش باد، بارش باران، گاهی رعد و برق و کاهش دما. این وضعیت در استان‌های مازندران‌، گلستان و خراسان‌شمالی در روز پنج‌شنبه نیز ادامه می‌یابد. در این مدت به سبب وزش باد دریای خزر نیز مواج می‌باشد.

همچنین از اواخر روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه در استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و سپس قزوین، تهران و دامنه‌های جنوبی البرز آسمان ابری با رگبار و رعد و برق، ورش باد و کاهش دما و در این مدت در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان نیز گرد و خاک دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است که در روزهای یاد شده در ارتفاعات مناطق فوق بارش برف نیز دور از انتظار نمی‌باشد.

کد خبر 92017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز