همشهری آنلاین: در ادامه مسابقات جهانی کاراته سبک گوجوریو در کیپ تاون آفریقای جنوبی تیم ایران صاحب دو نشان طلا یک نقره و دو برنز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از کیپ تاون، رضا غلامی مبارز تیم ایران در دیدار نهایی رده سنی جوانان وزن 55 کیلو موفق شد حریفی از آفریقای جنوبی را با قدرت شکست دهد و گردن آویز طلا را از آن خود کند.

مبارز وزن منهای 60 کیلو گرم تیم ایران نیز موفق شد در دیداری حساس حریف ایتالیایی خود را شکست داده و نشان طلای پنجمین دوره مسابقات جهانی کاراته سبک گو جوریو را از ان خود کند.

اما اشکان نوین در دیدار نهایی وزن 65 کیلو موفق نبود و به نشان نقره اکتفا کرد.

مهسا زارعی کاتارو رده سنی جوانان و محسن اشرفی کاتاروی بزرگسالان ایران نیز در روز دوم مسابقات موفق به کسب مدال برنز شدند.

با توجه به این چهار نشان رنگین مجموع نشان‌های ایران به 13نشان طلا، پنج نشان نقره و یازده نشان برنز رسیده است.

یکی از نکات قابل توجه روز دوم مسابقات نامهربانی تیم داروی با ورزشکاران ایرانی بود. علی اکبر محمدی بقا سرپرست تیم ایران در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به برخی ناداوری‌ها در حق تیم ایران گفت: با توجه به موفقیت چشم گیر تیم ایران در روز اول مسابقات تلاش برای جلوگیری از قهرمانی به شکلی آشکار در حال انجام است.

وی بخصوص به مسابقه محسن اشرفی و حریفی از اندونزی اشاره کرد که سرداور اندونزی این مسابقه اشرفی را از رسیدن به نشان طلا بازداشت.

محمدی بقا همچنین به تلاش کشور میزبان برای قهرمانی در کشور خود اشاره کرد و افزود: آفریقای جنوبی با اینکه با حدود دویست ورزشکار در این مسابقات، بزرگترین تیم محسوب می‌شود، اما با اعمال نفوذ تلاش دارد ورزشکاران خود را به رده‌های بالا برساند.

سرپرست تیم ایران، همچنین به سه دیدار میان ورزشکاران ایرانی و ژاپنی اشاره می‌کند و می افزاید: ناموفق بودن ژاپن در روز اول مسابقات باعث شد تا تلاش شود در همه دیدارهای اعضای تیم ایران و ژاپن، ژاپنی‌ها برنده از زمین بیرون بیایند. 

کد خبر 93593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز