به گزارش همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور، فاز اول پروژه نوسازی و بهسازی این خط که از اواخر سال گذشته آغاز شده بود، در فروردین ۱۴۰۴ به پایان رسید و خدمات رسانی در این مسیر از ۱۶ فروردین از سرگرفته شد.
اجرا در ۲ فاز:
فاز اول: ایستگاه علی آباد تا ایستگاه شهرری به طول ۴ کیلومتر(۸ کیلومتر رفت و برگشت)
فاز دوم: ایستگاه علیآباد تا ایستگاه شوش به طول ۴ کیلومتر(۸ کیلومتر رفت و برگشت)
مشخصات فاز اول پروژه:
نام پروژه: بهسازی و نوسازی قطعه جنوبی خط یک متروی تهران
به طول: ۴ کیلومتر
در محدوده: بین ایستگاه علی آباد تا شهر ری
مدت زمان عملیات اجرایی: اول تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴
جبه های کاری: ۲۰ جبهه کاری به صورت شبانه روزی
زمان اجرای فاز دوم: جمعه ها و روزهای تعطیل
تاثیر پروژه بر عملکرد مترو تهران:
-ارتقا ایمنی، کیفیت و بهره وری حرکت
-افزایش طول عمر ناوگان
مراحل انجام کار:
۱-خارج شدن ریل و بالاست و... دیگر بخش های فرسوده
۲- نوسازی و بهسازی با استفاده از مصالح و تجهیزات جدید
هزینه پروژه:
۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار کل و هزینه اولیه پروژه(فاز اول و دوم)
۱۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای فاز اول
نظر شما