برای افزایش و ارتقا عملکرد مترو تهران تنها تامین ناوگان کافی نیست و زیرساخت های مربوط به آن هم نیاز به بهسازی و نوسازی دارد. نوسازی و بهسازی بخش روباز و غیر تونلی خط یک مترو تهران در بخش جنوبی این خط بعد از گذشت ۲۳ سال انجام شد.

نوسازی خط یک مترو

به گزارش همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور، فاز اول پروژه نوسازی و بهسازی این خط که از اواخر سال گذشته آغاز شده بود، در فروردین ۱۴۰۴ به پایان رسید و خدمات رسانی در این مسیر از ۱۶ فروردین از سرگرفته شد.

اجرا در ۲ فاز:

فاز اول: ایستگاه علی آباد تا ایستگاه شهرری به طول ۴ کیلومتر(۸ کیلومتر رفت و برگشت)

فاز دوم: ایستگاه علی‌آباد تا ایستگاه شوش به طول ۴ کیلومتر(۸ کیلومتر رفت و برگشت)

مشخصات فاز اول پروژه:

نام پروژه: بهسازی و نوسازی قطعه جنوبی خط یک متروی تهران

به طول: ۴ کیلومتر

در محدوده: بین ایستگاه علی آباد تا شهر ری

مدت زمان عملیات اجرایی: اول تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴

جبه های کاری: ۲۰ جبهه کاری به صورت شبانه روزی

زمان اجرای فاز دوم: جمعه ها و روزهای تعطیل

تاثیر پروژه بر عملکرد مترو تهران:

-ارتقا ایمنی، کیفیت و بهره وری حرکت

-افزایش طول عمر ناوگان

مراحل انجام کار:

۱-خارج شدن ریل و بالاست و... دیگر بخش های فرسوده

۲- نوسازی و بهسازی با استفاده از مصالح و تجهیزات جدید

هزینه پروژه:

۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار کل و هزینه اولیه پروژه(فاز اول و دوم)

۱۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای فاز اول

کد خبر 935327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha