گروه ادب و هنر: در روزهای پایانی هفته گذشته نمایندگان سینمای ایران حضور پرباری در جشنواره‌های بین‌المللی داشتند.

درخشش «زن‌ زیادی» در فستیوال فیلم‌های آسیا و اقیانوسیه،‌ در کنار حضور نمایندگان سینمای ایران در جشنواره فیلم‌های آسیایی و جشنواره فیلمیکس توکیو، از تداوم موفقیت‌های بین‌المللی فیلم‌های ایرانی خبر می‌دهد؛ سینمایی که مدیر برنامه‌ریزی جشنواره فیلمیکس از کیفیت بالای آثارش با تحسین یاد می‌کند.

«زن زیادی»  بهترین فیلم آسیا و اقیانوسیه

«زن زیادی» ساخته تهمینه میلانی جایزه بهترین فیلم پنجاه و یکمین دوره فستیوال فیلم آسیا و اقیانوسیه را از آن خود کرد. در مراسم پایانی این فستیوال که جمعه شب در شهر تایپه برگزار شد، میلانی سه جایزه بهترین فیلم،‌ کارگردانی و فیلمنامه را از آن خود کرد تا فاتح اصلی این فستیوال لقب بگیرد.

بعد از نماینده سینمای ایران، کره جنوبی نیز در این فستیوال حضور چشمگیری داشت؛ به طوری که لی‌جائه یونگ به عنوان بهترین بازیگر مرد و سان یه‌جین به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شدند.

 همچنین جوایز بهترین بازیگر مکمل مرد، ویرایش و صدابرداری نیز به کره رسید. در این جشنواره که با حضور 54فیلم از سیزده کشور جهان برگزار شد، «کافه ستاره» ساخته سامان مقدم به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره به نمایش درآمد.

شش نماینده در جشنواره آسیایی

 سینمای ایران در هفتمین جشنواره فیلم‌های آسیایی که از هفته گذشته در شهر رم ایتالیا آغاز شده، حضور پررنگی دارد. فیلم‌های «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» (سامان سالور)، «کارگران مشغول کارند»(مانی حقیقی)، «خون بازی» (رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهاب) در بخش مسابقه و فیلم «انقلاب سینمایی» (نادر تکمیل همایون) در بخش فیلم‌های مستند شرکت کردند. همچنین مستندهای «خانه سیاه است» (فروغ فرخزاد) و «تقاطع»(مهران مهری) در بخش خارج از مسابقه این فستیوال به نمایش در می‌آیند.

در این جشنواره که ریاست آن را ایتالو اسپینلی برعهده دارد، 50 فیلم از کشورهای آسیایی بنگلادش، چین، کره، فیلیپین ، قرقیزستان، قزاقستان، مالزی، تاجیکستان، ‌تایلند و هنگ‌کنگ حضور یافته‌اند. برگزیدگان این جشنواره امشب معرفی خواهند شد.

مدیر فیلمکس: فیلم‌های ایرانی کیفیت بالایی دارند

در ادامه حضور بین‌المللی نمایندگان سینمای ایران، پنج فیلم ایرانی در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمیکس به نمایش درمی‌آیند.

فیلم‌های «کارگران مشغول کارند»، «بازهم سیب ‌داری»(بایرام فضلی)، و «نیوه مانگ» (بهمن قبادی) در بخش مسابقه و دو فیلم «آفساید» (جعفرپناهی) و «فریاد مورچه‌ها»(محسن مخملباف) در بخش فیلم‌های ویژه به نمایش در آمدند.

شوزوایچی یاما مدیر برنامه‌ریزی این جشنواره بین‌المللی در گفت‌وگویی با ایرنا گفت:«فیلم‌های هنری ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند.»

وی افزود:«بالا بودن سطح حضور فیلم‌های ایرانی در این دوره از جشنواره فیلمیکس نشان‌دهنده این  است که  سینمای هنری ایران متوقف نشده و هنوز هم راه پیشرفت را می‌پیماید.

کد خبر 9347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز