گروه ادب وهنر: بیست و سومین جشنواره ملی و یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سه‌شنبه 30آبان ماه، در تهران، زاهدان، رشت، تبریز، سنندج و یاسوج آغاز می‌شود.

این جشنواره که به عنوان مهمترین رویداد فیلم کوتاه هر سال برگزار می‌شود امسال نیز طی 5روز بیش از 250فیلم کوتاه را در بخش‌های مختلف به تماشا می‌گذارد.

مسابقه سینمایی جوان، مسابقه ملی، مسابقه بین‌المللی، مرور فیلم‌های مدرسه لودزلهستان، مرور آثار یک فیلمساز یک فیلمبردار، بخش ویژه پیامبراعظم(ص) چشم‌انداز سرزمین زیبای ما و مرور بر آثار کشورهای اکو عنوان بخش‌های مختلف این جشنواره‌اند.

در بخش بین‌المللی جشنواره 29 کشور با 79فیلم داستانی، مستند و پویانمایی حضور دارند.

آلمان، ایتالیا، نروژ، سوئد، فنلاند، فرانسه، انگلیس، دانمارک، قبرس، لهستان، کانادا، چین، ژاپن، سوئیس و ایران از جمله کشورهایی هستند که در این بخش به رقابت می‌پردازند.

رقص عشق ساخته بهزاد خداویسی، و فیلم بهار از عزیزالله حمید‌نژاد فیلم‌هایی هستند که از ایران در بخش مسابقه بین‌المللی به رقابت می‌پردازند. آثار این بخش توسط استاد «دوروس جاساپیس» از قبرس، «ارساجاموسی» از تونس، «جان واهرواسکی» از انگلستان، نیکلاس گیبلرن از سوئد و اکبر عالمی از ایران داوری خواهد شد.

در بخش نگاه ملی نیز 104 فیلم به نمایش درمی‌آید که از این تعداد 42فیلم داستانی، 20فیلم مستند، 26پویانمایی و 16فیلم تجربی هستند. مجتبی راعی، کامبوزیا پرتوی، مهرداد اسکویی، محمدرضا اصلانی و حسن بلخاری داوری این آثار را برعهده دارند.

در بخش مسابقه سینمای جوان نیز 88فیلم داستانی مستند و پویانمایی به رقابت می‌پردازند. این آثار توسط رهبر قنبری، محسن آ‌قالو، سعید عبدالحمیدی، سعید مترصد و جواد مزدآبادی برای حضور در این بخش انتخاب شده‌اند.

در دو بخش ویژه جشنواره با عنوا ن «پیامبراعظم(ص)» و« چشم‌انداز سرزمین زیبای ما نیز 42 فیلم با این مفاهیم به نمایش درمی‌آید که برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) را نیز شامل می‌شود.

در بخش جنبی جشنواره نیز 21 فیلم با عنوان مروری بر فیلم‌‌های مدرسه لودزلهستان، 12فیلم از اتحادیه بین‌المللی یونیکا و 6 فیلم برگزیده از کشورهای عضو اکو بر پرده خواهد بود.  فیلم‌های جشنواره در تهران در دو سینمای فلسطین و قیام و همزمان در 5 سینمای شهرستان به نمایش درمی‌آید.

در طول برپایی جشنواره میزگردهایی با حضور دکتر حسن بلخاری، همایون امامی، بیژن میرباقری،‌ روبرت صافاریان، رامتین شهبازی،‌ مهدی کرم‌پور، محمد شیروانی و دکتر رجبی با موضوعاتی چون در جستجوی حقیقت ، چشم‌انداز سرزمین زیبای ما و اقتباس تاریخ و تحریف‌های آن برگزار خواهد شد.

غرفه محصولات فرهنگی حماس و نمایشگاه عکس‌های فلسطین و لبنان نیز همزمان با برگزاری این جشنواره در تهران دایر خواهد بود. مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران یکشنبه 15آذرماه با گرامیداشت روز بسیج در تالار اندیشه حوزه‌هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 8889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز