همشهری آنلاین: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از زمینه‌سازی برای ازدواج صحیح، مناسب و به هنگام دختران کشور به عنوان یکی از اولویت‌های فراکسیون خبر داد

لاله افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک سالروز ولات حضرت معصومه(س) و روز دختران، گفت: این نامگذاری‌های بسیار ارزشمند هم بار معنوی دارد و هم تکلیف آفرین است، در حقیقت نام‌گذاری روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختران، توجه به این بانوی بزرگوار و بها دادن به دختران است، چراکه ما روز پسران نداریم، بنابراین دختران باید قدر این نام‌گذاری و قدر این الگوی ارزشمند را بدانند و تلاش کنند هر چه بیشتر ایشان را بشناسند و به دیگران هم بشناسانند تا با ایجاد تحول جدی جامعه‌ای سعادتمند بوجود آورند.

وی با بیان این‌که نگاه فراکسیون زنان نگاه کرامت نسبت به دختران به عنوان یک زن مسلمان است، گفت: مسوولینی که در این بخش قرار می‌گیرند باید به نیازسنجی حوزه دختران بپردازند و در جهت پاسخگویی به نیازهای آنها تلاش کنند، هم‌چنین باید به گونه‌ای بسترسازی شود که در آن کرامت، عزت و سلامت روحی و جسمی دختران مورد توجه قرار گیرد و حفظ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در مورد حل مشکلات دختران نیز یادآور شد: تلاش زیادی هم در مجلس هفتم و هم در مجلس هشتم انجام شد، اما کافی نیست. هم‌چنین اقداماتی جهت حمایت از دختران سرپرست خانوار یا خودسرپرست صورت گرفته تا ضمن حفظ کرامت آنها، با استفاده از نیروی جوانی، تخصص و جسارتی که در عمل به طرف استقلال و خودکفایی سوق داده شوند.

افتخاری هم‌چنین خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید بستر را به گونه‌ای فراهم کنند که دختران سرپرست خانوار و خودسرپرست با استفاده از توانمندی‌های خود از تحصیلات عالیه بهره‌مند شوند، باید امکانات اشتغالزایی در اختیار آنها قرار گیرد ضمن این‌که در واگذاری برخی مشاغل، مسکن این قشر در اولویت قرار گیرند، تخصیص یکسری بودجه‌ها برای این قشراز جمله مواردیست که هم مجلس و هم دولت آنها را مدنظر دارد، البته این توجهات کافی و کامل نیست.

وی ادامه داد: البته ممکن است این عدم توجه کافی به دلیل کمبود امکانات و محدودیت‌های موجود در مملکت باشد، اما خوشبختانه این سیر آهسته آهسته در حال پیشرفت است، برای نمونه در واگذاری سهام عدالت، دولت برای این قشر اولویت‌هایی در نظر گرفت.

افتخاری تاکید کرد: امیدوارم دولت و مجلس بتوانند هر چه سریع‌تر حمایت‌های لازم را نسبت به این عزیزان داشته باشند تا ضمن حفظ کرامت و عفت بتوانند در یک محیط سالم به ارتقای سطح آگاهی‌ها و توانمندی‌های خود در عرصه‌های علم و شغل دست پیدا کنند.

به گفته نماینده مردم تهران در خانه ملت، یکی دیگر از اولویت‌های بسیار مهم در حوزه دختران این است که علاوه بر حمایت‌های مادی با معرفی یک الگوی مناسب در جهت ارتقای سطح آگاهی‌های دختران نسبت به مسایل ضروری که به آن‌ها نیاز دارند، تلاش شود، در صورت تحقق این امر برای ازدواج سالم، ساده و بر اساس ضوابط اسلامی زمینه‌سازی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعریف یک روز به اسم دختران کافی است تا تمام مشکلات آنها برطرف شود، تاکید کرد: اگر نگاه دقیق و صحیحی نسبت به صاحب این روز و علت نام‌گذاری این روز صورت گیرد می‌تواند در رفع مشکلات دختران ما بسیار پاسخگو باشد.
این نماینده مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: باید مسوولان و مردم به نقش، جایگاه و شخصیت یک دختر در اسلام توجه کنند، متاسفانه بسیاری از مشکلاتی که برای دختران بوجود می‌آید از نگاه نادرست خود آنها، خانواده و جامعه نسبت به آنهاست، بسیاری از مسایلی که باعث اتفاقات و ایجاد ناملایمات در جامعه دختران صورت می‌گیرد به خاطر نگاه ناصحیح و فرهنگ نادرست است، لذا اگر به حضرت معصومه(س) به عنوان یک الگو نگاه شود و ایشان به خوبی به تمام اقشار، مسوولان و از جمله دختران شناسانده شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
انتهای پیام

 

کد خبر 93298

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز