سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مانور مدیریت بحران برای بررسی امکانات، توانمندی‌ها و ارزیابی عملکرد از یکشنبه شب 27 مهر آغاز و وزیر کشور نیز در نخستین ساعت از این مانور، به صورت سر زده در سازمان مدیریت بحران شهر تهران حاضر شد.

به گزارش شبکه خبر، مصطفی محمد نجار به همراه چند تن از مسئولان مربوط در وزارت کشور و استان تهران در اولین ساعت پس از اعلام آغاز مانور در سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران حاضر شد تا از نزدیک شاهد فعالیت‌های این مرکز باشد.

پس از بازدید وزیر و همراهان از بخش های مختلف و همچنین ساختمان در دست تکمیل و تجهیز این مجموعه، توضیحات لازم به وی دراین زمینه داده شد.

حسین باقری، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه این بازدید و با اشاره به زلزله 25 مهر در حوالی شهرستان ری، گفت: با توجه به عمق 12 تا 15 کیلومتری زلزله، شهروندان لرزش آن را به خوبی احساس کردند و در پی آن با دستور رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور، قرار شد که تمام کارگروه‌های ملی، استانی، شهری و منطقه‌ای مانوری را برای بررسی امکانات، توانمندی و ارزیابی عملکردها آن‌ها انجام دهند.

وی افزود: این مانور با نام دهه کرامت و با رمز "یا فاطمه معصومه (س)" ساعت 23 دوشنبه آغاز و دقایقی از آن نگذشته بود که وزیر کشور به عنوان قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران کشور تمایل خود برای بازدید سرزده از یکی از مراکز مرتبط اعلام کرد.

باقری گفت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده این اطمینان را مسئولان به شهروندان تهرانی می دهند که با تمام امکانات حاضر هستند و امید می‌رود این تمرین مدیریتی با مشارکت مردم و همشهریان و توجه جدی آن‌ها نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد.

این مانور از روز دوشنبه 28 مهر به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت و قرارست در برخی مناطق مانور تخلیه و اسکان اضطراری نیز با همکاری مردم و شهرداران مناطق انجام شود.

کد خبر 93264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز