یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

آیا می‌دانید چه نوع وسایل ورزشی در بوستان‌ها وجود دارد؟

دستگاه کششی کمر و پشت

 همان طور که از نام این وسیله ورزشی مشخص است، باعث آرام شدن مفاصل پشت و ماهیچه‌های ستون فقرات می‌شود. برای کار با دستگاه کششی کمر و پشت ابتدا به پشت روی کمان خم شویدو دسته‌ها را محکم بگیرید. در مرحله بعدی بدن را به پشت آن قدر خم کنید تا ماهیچه‌های پشت شکم کاملاً کشیده شوند. 

 پرس پایی

برای کار با این دستگاه باید روی صندلی نشسته و پاها را روی پایه‌های میله قرار دهید. در مرحله بعد پاها را با فشار راست کرده و سپس به آهستگی رها کنید. نرمش با دستگاه پرس پایی برای پیچیدگی استخوان مچ پا، رماتیسم و ورم مفاصل مفید است و باعث چاپکی مفاصل می‌شود. 

دستگاه تردمیل

 این دستگاه عملکرد ماهیچه‌های قلب را تقویت می‌کند و در فعالیت شش‌ها تأثیر دارد. قدرت ماهیچه‌های پا را افزایش می‌دهد. شهروندان برای کار با این دستگاه باید روی صفحه به آرامی بایستند و 2 دست خود را به میله‌ها گرفته و شروع به دویدن کند. حواستان باشد که در مدت استفاده از دستگاه نباید دست‌های خود را رها کنید. 

دستگاه پرس سینه

دستگاه ورزشی پرس سینه 2 نفره و برای پرورش ماهیچه‌ها مفید است. قابلیت انعطاف قفسه سینه، شانه‌ها و پشت را بالا می‌برد و بر عملکرد مفاصل شانه‌ها تأثیر دارد.  دستگاه میله کشش پا برای استفاده از دستگاه میله کشش پا، باید میله‌ها را با 2 دست گرفته و تعادل بدن را به وسیله بازوها حفظ کنید. در مرحله بعدی بازوها را به طرف پایین بکشید و آرنج را با فشار خم کنید. این کار باید 3 تا 5 سری هربار 8 تا 12 بار تکرار شود. 

 دستگاه بازی با فرمان

ورزش با دستگاه «بازی فرمان» میزان کشش پذیری ماهیچه‌ها و شانه را افزایش می‌دهد و باعث انعطاف‌پذیری بیشتر مفاصل شانه و آرنج می‌شود. این دستگاه همچنین به بهبود ماهیچه‌های گرفته و کرخت شده کمک و از پیشرفت بیماری‌های مفاصل شانه و آرنج جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این دستگاه دسته‌ها را محکم بگیرید و چرخ‌ها را برخلاف و یا در جهت عقربه‌های ساعت به آرامی بچرخانید. 

دستگاه تخته شکم

همزمان 2 نفر می‌توانند با این دستگاه ورزشی کار کنند. دستگاه تخته شکم چربی شکم و اطراف کمر را کاهش می‌دهد و باعث تنظیم وزن بدن و تناسب‌اندام می‌شود. کارشناسان معتقدند انجام این نرمش برای بدنسازی و پرورش‌اندام ضروری است و ماهیچه‌های شکم را تقویت می‌کند.

دستگاه قایق پارویی

نرمش با وسیله ورزشی قایق پارویی باعث تقویت عضلات کمر، بازو و مچ دست می‌شود و کار قلب، ریه و شش‌ها را تنظیم می‌کند. برای کار با این دستگاه کافی است روی جایگاه بنشینید، دسته‌ها را بگیرید و مانند پارو زدن دست‌ها را حرکت دهید. به همین راحتی،

ماساژ پشت

با دستگاه ماساژ پشت می‌توانید خستگی پشت و کمر را برطرف کنید تا اعصابتان آرام شود، چون هنگام استفاده از این وسیله رگ‌های پشت و کمر که با تمام ارگان‌های بدن ارتباط دارند، همزمان تحریک و لایروبی می‌شوند وگردش خون افزایش می‌یابد نرمش با این دستگاه سلامت ‌اندام‌های داخلی و قدرت فیزیکی بدن را افزایش می‌دهد.

دستگاه چند کاره فرم دهی به عضلات پا

این وسیله ورزشی به بافت و پیوندهای عضلات پا کشش می‌دهد و باعث افزایش تحرک و انعطاف مفاصل می‌شود. برای درمان بی‌حسی و کرختی مفاصل هم مفید است. 

دستگاه اسب سواری

اگر تا بحال ورزش اسب سواری را تجربه نکرده‌اید، خوب است کار با این دستگاه را آزمایش کنید. وسیله ورزشی اسب سواری بین 4 عضو اصلی بدن هماهنگی ایجاد می‌کند و برای بیماری‌های مفاصل و رماتیسم مفید است. علاوه بر این قدرت ماهیچه‌ها را بالا می‌برد.  دستگاه کششی به سمت پایین  اگر هنگام خم شدن در ناحیه مفاصل کمر احساس درد می‌کنید حتماً کار با این دستگاه را در برنامه ورزشی خود قرار دهید. دستگاه کششی به سمت پایین ماهیچه‌های‌ اندام‌های فوقانی را تقویت و بین مفاصل شانه و آرنج‌ها هماهنگی ایجاد می‌کند.         

همشهری محله - 8

کد خبر 93068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز