یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز یکشنبه 26 مهر کمیسیون، حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را بررسی و هیاتی را برای رسیدگی، به منطقه اعزام می‌کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،علاء الدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی مجلس درجمع خبرنگاران با محکوم کردن اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان و به شهادت رسیدن شماری از فرماندهان سپاه پاسداران افزود: این حادثه به علت ارتباط نزدیک سپاه با توده مردم برای تامین امنیت رخ داده است.

وی اضافه کرد: سردار شوشتری به عنوان فرمانده قرارگاه شرق و جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران سیاست ارتباط بیشتر با سران عشایر بلوچ را در پیش گرفته بود و توانست به لحاظ امنیت منطقه، کار را مردمی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسات سردار شوشتری با روسای قبایل منطقه را علت مقابله دشمنان به ویژه آمریکا و گروه‌های تروریستی با سپاه دانست و افزود: پیش از این نیز حملات مشابهی صورت گرفته است.

وی ضمن تسلیت به مردم ایران و استان سیستان و بلوچستان گفت: ملت ایران یکی از فرزندان غیور خود را از دست داد و بدون تردید، این اقدام تروریستی موجب می‌شود تا سپاه پاسداران به شکل قوی‌تری به فعالیت و وظایف خود ادامه بدهد.

بروجردی درباره انتصاب برخی معاونان وزارت امور خارجه به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها گفت: این اتفاق خوب و رایجی در جهان است که افراد توانمند و نخبه سیاسی مورد اعتماد سران کشورها، به سمت سفیر منصوب می‌شوند.

وی درباره عملکرد کمیته ویژه بررسی وضع بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات گفت: تلاش می‌کنیم گزارش کمیسیون را نهایی کنیم.

بروجردی درباره زمان آزادی بازداشت شدگان هم گفت: این به قوه قضاییه مربوط می‌شود ضمن اینکه از مسئولان قضایی می‌خواهیم به جرایم کسانی که در اغتشاشات دست داشته‌اند نیز رسیدگی کنند.

کد خبر 93054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز