گروه‌اقتصادی: پایین بودن معیارهای ایمنی در فعالیت‌های برخی شرکت‌های نفتی موجب مرگ کارکنان بیش از حد مجاز و استاندارد شده است

براین اساس3 شرکت مهم نفتی کشور به‌دلیل کشته شدن و حوادث ناشی از کار خارج از معیارهای ایمنی جاری در وضعیت هشدار ایمنی قرار گرفته‌اند. برای نخستین بار یک مقام وزارت نفت به‌طور رسمی از پایین بودن معیارهای ایمنی و محیط‌زیست شرکت‌های نفتی داخلی سخن گفت.

سیف‌الله جشن‌ساز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان بالا‌ترین مقام در وزارت نفت اعلام کرد: 120 نفر از کارکنان صنعت نفت در عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز در طول 7 سال گذشته کشته شده‌ا‌ند. به گفته معاون وزیر نفت، از 8 سال پیش تاکنون استاندارد 100میلیون نفر ساعت کار، 3 کشته بوده در حالی که در حال حاضر این رقم در صنعت نفت ایران به 20 نفر رسیده است.

به همین دلیل هم‌اکنون 3 شرکت نفت و گاز پارس، مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری در وضعیت هشدار ایمنی قرار گرفته‌اند. این خبر  از سوی شرکت ملی نفت ایران منتشر شده و جشن‌ساز این سخنان را در همایش روز ملی ایمنی بیان کرده است.

وی افزود: در مورد حفظ محیط‌زیست موارد گوناگونی را باید مد نظر قرار داد، به‌خصوص در ارتباط با مدیریت پسماند حفاری، سیستم‌های حفاری را موظف کنیم که از سیستم مدیریت پسماند استفاده کنند. همچنین در‌ارتباط با نفت سوزی تمهیداتی داشته باشند و از آلودگی هوا جلوگیری کرده و سرمایه ملی را آتش نزنند.

وی تاکید کرد: در حوزه سلامت، امنیت و محیط‌زیست (HSE) کارهای انجام نشده فراوانی وجود دارد که مهم‌ترین آنها تعهد مدیریت است. وی عنوان کرد: اگر مدیریت متعهد نباشد نمی‌توان کاری از پیش برد اما برعکس اگر مدیریت در این حوزه به‌خوبی انجام شود، تمام مشکلات برطرف می‌شود؛ زیرا مدیر یک دستگاه در مقابل تمام اتفاقاتی که می‌افتد قانونا تعهد دارد.

جشن‌ساز در پایان تاکید کرد: عملیات حفاری یکی از پرخطر‌ترین مشاغل است. در 7 سال گذشته 120 نفر در عملیات حفاری کشته شده‌اند. بنابراین نیاز است در این بخش هم محیطی ایمن و سالم ایجاد شود تا کارکنان صنعت نفت با مخاطرات فراوان روبه‌رو نشوند.

کد خبر 92893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز