سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین آزمایش‌های اجباری هپاتیت B را برای کارکنانی که به شرکت‌های جدید می‌پیوندند و دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شود،‌ متوقف خواهد کرد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه دولت پس از آنکه داددگاهی انجام این آزمایش‌های اجباری را  تبعیض غیرقانونی خواند، روز یکشنبه 11 اکتبر (19 مهر) اعلام کرد دیگر این آزمایش‌ها انجام نخواهد شد.

خبرگزاری شین‌هوا نوشت دنگ هایهوا، معاون رئیس اداره عمومی وزارت بهداشت، به دولت گفت به زوردی دستوراتی صادر خواهد کرد که انجام این آزمایش‌ها، که در حال حاضر ضروری است، متوقف شود.

 او در یک کنفرانس خبری گفت:‌ "یک ناقل بیماری هپاتیت B زیانی برای سلامت دیگران ندارد و این تصمیم جدید انتقال بیماری را افزایش نخواهد داد."

بر اساس نوشته وب‌سایت بولتن کار چین که در هنگ‌کنگ واقع است،‌دادگاه در ماه مه سال گذشته یک شرکت طراحی را به پرداخت حدود 2950 دلار غرامت به یک متقاضی استخدام محکوم کرد، چرا که این شرکت به علت ابتلای او به هپاتیت B از استخدام او خودداری کرده بود.

به گفته این وب‌سایت این که حقوق کارگران را تحت نظارت دارد، داوری این دادگاه منطقه‌‌ای پکن اولین باری است که یک دعوای مربوط به مورد هپاتیت در چین به طور موفقیت آمیزی به نفع کارگر  فیصله یافته است.

به نوشته بولتن کار چین این داوری به عنوان نشانه‌ای از اعمال "قانون ارتقای شغلی 2008" در چین در نظر گرفته می‌شود، که به طور خاص تبعیض بر ضد افراد مبتلا به بیماری عفونی را ممنوع اعلام می‌کند.

کد خبر 92721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز