دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط هوایی ایر نیوزلند، آی بی ام را که تامین‌کننده اصلی فن‌آوری اطلاعات برای این شرکت است، تهدید به قطع همکاری کرد

خبرگزاری آلمان از ولینگتون گزارش داد، بر اساس ایمیلی که جزییات آن روز دوشنبه برای رسانه‌ها فاش شد، دلیل این تهدید نقص گسترده‌ای بود که سیستم‌های رایانه‌ای این خط هوایی را به هم ریخت و موجب تاخیر در سفر 10 هزار مسافر شد.

این نقص موجب شد رایانه‌های این خط هوایی روز یکشنبه به مدت پنج ساعت از کار بیفتند و برای همین کارکنان پروازی مجبور به نوشتن دستی بر روی گذرنامه‌های مسافران و چمدان‌های آنها شدند و در همین حال مسافران بالقوه هم نتوانستند به صورت آنلاین بلیت خریداری کنند.

بروس پارتون، مدیر عمومی ایر نیوزلند به رادیو زلاندنو گفت که این مشکل به خاطر نقص برق پس از تاخیر به راه افتادن ژنراتور پشتیبان روی داد.

در ایمیل داخلی به کارکنان، راب فایفه، مدیر اجرایی اعلام کرد در 30 سال دوره کاری‌اش به یاد ندارد که تامین‌کننده خدمات به این کندی واکنش نشان دهد.

وی گفت انتظار بیشتری از آی بی ام داشت و این خط هوایی اکنون مشغول بازنگری گزینه‌هایش برای تامین‌کننده آی.تی است که بتواند به آن اعتماد کند

کد خبر 92671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز