گروه سیاسی: رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به برخی انتقادات نسبت به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطمئن باشید برخی موذی گری ها نسبت به حرکت اساسی دانشگاه آزاد اسلامی شکست خواهد خورد.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که عصر پنجشنبه در جمع اساتید منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد سخن می‌گفت و ایرنا خبر آن را منتشر کرد، گفت: برخی تخریب‌ها به جهت رقابت و حسادت است و شما باید به این تخریب‌ها پاسخ داده و در زمینه فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع رسانی کنید.
رئیس هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاهی دنیا توصیف کرد و گفت: متاسفانه تاکنون قادر به اطلاع رسانی در زمینه عملکرد دانشگاه آزاد به مردم نبوده‌ایم. وی با اشاره به موقعیت دانشگاه آزاد در جذب دانشجویان گفت: اگر این جریان عظیم علمی و دینی راه نیفتاده بود، تعداد زیادی در زمان حاضر یا دیپلم بیکار بودند و یا شغلهای پایینی داشتند و یا اینکه به جهت محرومیت از تحصیل ، سرخورده شده بودند.
هاشمی رفسنجانی، از منتقدان دانشگاه خواست که این سؤال را پاسخ دهند که اگر دانشگاه آزاد نبود بیش از سه میلیون دانشجو و فارغ التحصیل و دهها هزار عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی الان کجا بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنا داریم هیات موسس دانشگاه آزاد را تقویت کنیم، گفت : ما در جلسه اخیرمان تصویب کردیم که هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی تقویت شود و افراد جدیدی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنیم.
هاشمی رفسنجانی با یادآوری ماده ۱۹ اساسنامه‌دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه هر تغییری در این اساسنامه باید با پیشنهاد هیات موسس و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد گفت : بر این اساس هیچ کس حق پیشنهاد کردن در این زمینه را ندارد. وی تاکید کرد: عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک افتخار باقی خواهد ماند.
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با آرزوی توفیق دانشگاه آزاد اسلامی در کاهش شهریه ها، اقدامات مشترک مجلس و دولت را برای کمک به پرداخت وام دانشجویی و تعهد دولت به پرداخت اعتبارات اختصاص یافته به دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.
دیدار با احزاب
هاشمی رفسنجانی طی سفر اخیرش به اصفهان با برخی احزاب و تشکل‌های سیاسی در این استان دیدار کرد. به گزارش مهر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیداری که به دعوت دفتر استانی حزب اعتدال و توسعه در اصفهان انجام شد، ضمن تاکید بر برگزاری سالم انتخابات 24 آذر ، گفت: باید سعه صدر وجود داشته باشد و اجازه داد رقابت باشد و حرکت باندی نباید به نظام تزریق شود.
وی افزود : من همیشه توصیه کرده ‌ام تعادل درهمه‌ زمینه‌ها رعایت شود و عملا در دولتی که تشکیل داده بودم از تمام نیروها با سلایق مختلف استفاده کردم و توصیه ام به وزیران کشور همیشه این بود که تعادل در سلیقه ها را رعایت  کنید و در انتخاب فرمانداران و استانداران از همه سلیقه ها استفاده کردیم ولی در حال حاضر با چه استدلالی می توان توجیه کرد که نیروهایی  بزرگ، انبوه و پر از توان که افتخار روی پیشانی شان نوشته شده را برکنار کنیم.وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:  امروز تفکری برای کنار گذاشتن نیروهای قدیمی فعالیت می‌کند و از آن بدتر به دنبال بدنام کردن این افراد است که ما با چنین فعالیت‌هایی به شدت مخالف هستیم.
کد خبر 9263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز