مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه از رفع مشکل ترخیص واگن‌های جدید مترو که از چند ماه پیش به دلیل عدم تمدید LC و تامین اعتبارات اسنادی در گمرک متوقف مانده بود، خبر داد.

مهندس محسن هاشمی درگفتگو با سما گفت: با تلاش شهرداری تهران و مذاکرات صورت گرفته با سیستم بانکی مشکل تامین اعتبارات اسنادی برای ورود واگن‌های جدید مترو رفع شده است و تا زمستان واگن‌های جدید مترو وارد ناوگان می‌شوند.

با بیان این مطلب اظهار داشت: سیستم بانکی چون اطمینان نداشت در صورت ورود واگن‌ها به ناوگان هزینه خرید آن‌ها از سوی مترو تامین شود از تمدید LC و تامین اعتبارات اسنادی خودداری می‌کرد که انتظار می‌رفت با حمایت دولت این مشکل سریعا رفع شود، اما سرانجام با توجه به فرسودگی ناوگان و مشکلات عدیده مترو، 70 درصد از اعتبارات توسط شهرداری و 30 درصد توسط شرکت مترو تامین شد.

وی تصریح کرد: از چند ماه پیش 32 واگن خط 5 که قطعات آن به صورت منفصل است و باید در کارخانه واگن سازی مونتاز شود و 1 قطار خطوط داخلی مترو به دلیل مشکل تامین اعتبارات اسنادی در گمرک متوقف مانده بودند که خوشبختانه با حمایت و تلاش شهرداری این مشکل رفع شده و واگن‌های جدید در حال ترخیص از گمرک هستند.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه تصریح کرد: مونتاژ قطعات واگن‌های جدید مترو در کارخانه واگن سازی 2 تا 3 ماه زمان می‌برد و در تلاشیم که این واگن‌ها تا زمستان و همزمان با افزایش مسافران مترو وارد ناوگان شوند.

هاشمی با بیان اینکه قرار بود امسال حداقل 80 واگن و 12 لوکوموتیو جدید وارد ناوگان مترو شود، خاطر نشان کرد: برای ورود سری جدید واگن‌ها همچنان با مشکلاتی مواجه خواهیم بود که امیدواریم برای تامین اعتبارات مورد نیاز همکاری لازم از سوی دولت صورت گیرد تا بازهم شاهد توقف سری جدید واگن‌ها در گمرک نباشیم.

کد خبر 92560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز