همشهری‌آنلاین: مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ایمنی، نوسازی ناوگان هوایی با هواپیماهای نو و کاهش تاخیرات پروازی را از مهمترین اولویت‌های کاری خود در این شرکت اعلام کرد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد پرورش در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که با حضور وزیر راه و ترابری برگزار شد، با اشاره به اینکه تجهیز و توسعه ناوگان جزو برنامه‌های مستمر هواپیمایی جمهری اسلامی ایران است، گفت: برای کاهش تاخیرات پروازی در حوزه‌های درون سازمانی و برون سازمانی تلاش می‌کنیم. [هواپیمایی کشوری: نمی‌توانیم تأخیرها را برطرف کنیم]

وی افزود: از جمله اولویت‌های شرکت هواپیمایی باتاکید بر اولویت اجرای برنامه جایگزینی ناوگان هوایی با هواپیماهای نو و تجهیز و توسعه ناوگان برنامه مستمر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش ایمنی در ناوگان است.

پرورش اجرای اصل 44 قانون اساسی در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر محورهای برنامه کاری خود در این شرکت عنوان کرد و اظهارداشت: توجه به حوزه گردشگری و اعتلای نشان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به عنوان نشان ملی کشور  از دیگر برنامه‌های هما است که امیدواریم با حمایت وزیر راه و ترابری و توجه دولت‌، این اهداف محقق شود.

همچنین سعید حسامی مدیر عامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه تغییرات امروز هما نتیجه تحول در ساختار سازمانی است، گفت: اولین و بزرگترین کار در هما باید تحول در نیروی انسانی و ساختار سازمانی باشد.

وی تاکید کرد: مقررات و قوانین پیچیده دولتی گاهی اوقات سخت‌تر و شکننده‌تر از هر نوع تحریم عمل می‌کند.

مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: هم اکنون این شرکت که روزانه 150 پرواز در برنامه کاری خود دارد، با همین قوانین و مقررات دولتی اداره می شود که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد. برهمین اساس، این چالشی است که حتی گاهی اوقات از تحریم هم دست و پاگیرتر است.

حسامی با اشاره به اینکه تحریم‌ها ما را آبدیده کرده است، تصریح کرد: تحریم در تامین قطعات موتور و نوسازی ناوگان ، بالارفتن عمر و تنوع تایپ هواپیماها، و مشکلات اقتصادی همچون عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما همزمان با افزایش تورم از جمله چالشهای پیش روی هما و صنعت هوایی کشور است که باید برای حل آنها تلاش شود.

کد خبر 92070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز