همشهری آنلاین: رییس سازمان بهزستی استان تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 70 درص کودکان خیابانی را تا پایان سال سازماندهی کنیم.

وی با بیان این که هزینه ساماندهی هر کودک کار و خیابان ارجاع شده به مراکز تحت پوشش بهزیستی ماهیانه 100 هزار تومان است، اعلام کرد: این در حالیست که هزینه بازگرداندن هر یک از این کودکان به خانواده‌هایشان گاها تا 10 میلیون تومان «هزینه پنهان» برای بهزیستی دربر دارد.

ظاهر رستمی در گفت‌وگو با ایسنا،افزود: هزینه نگهداری 45 روزه کودکان در مراکز چندان چشمگیر نیست، اما دیده می‌شود؛ خانواده‌های آن‌ها نیز نیازمند حمایت مالی برای تهیه مسکن و یا ایجاد اشتغال هستند که این هزینه‌ها پنهان است و دیده نمی‌شود.

وی تعداد کودکان خیابانی تهران را حدود پنج هزار کودک خواند و عنوان کرد: حدود 80 درصد این کودکان از سایر استان‌ها به تهران می‌آیند که ساماندهی و ارجاع آن‌ها به خانواده و استان متبوعشان هزینه بسیاری برای بهزیستی دربر دارد.
رییس سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به اقدامات بهزیستی استان تهران در رابطه

با افزایش ظرفیت مراکز ساماندهی و پوشش کودکان کار و خیابان استان تهران تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکزی جدید در کرج، هم‌اکنون چهار مرکز، ساماندهی کودکان کار و خیابانی را بر عهده دارند و بدین ترتیب آمادگی خود را مبنی بر پذیرش و ساماندهی هر کودک خیابانی که توسط نیروی انتظامی و یا شهرداری به بهزیستی ارجاع شوند را اعلام و از این بابت مشکلی نداریم.

رستمی در ادامه در مورد ساماندهی کودکان دستفروش نیز به ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 70 درصد کودکان خیابانی را تا پایان امسال ساماندهی کنیم که پس از آن در فاز بعدی با همکاری شهرداری برای «ساماندهی کودکان دستفروش» وارد عمل می‌شویم.

وی با تاکید بر این که در این بخش دستگاه‌های ذی‌ربط نیازمند برنا‌مه‌ریزی جدی هستند، تصریح کرد: ساماندهی کودکان دستفروش در بدنه بهزیستی در حال مطالعه است تا با شناسایی این افراد و خانواده‌هایشان و سپس مداخله‌های مددکاری، اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

رییس سازمان بهزیستی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: بحث‌های کنونی در این رابطه، مربوط به تدوین برنامه‌ای پاسخگو است؛ چرا که با اجرای برنامه‌های مقطعی و جمع‌آوری این کودکان هیچ گاه به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

کد خبر 91867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز