همشهری آنلاین : معاون امور اجتماعى سازمان بهزیستى کشور گفت: سازمان بهزیستى کشور در حال تهیه شناسنامه اجتماعى تمامى استان‌هاى کشور است

که با تکمیل آن تا پایان سال جارى شایع‌ترین آسیب‌هاى اجتماعى نقاط مختلف در هر استان کشور، شناسایى خواهد شد.
به گزارش ایسنا، على شاکرى در حاشیه آغاز به کار مرکز اورژانس اجتماعى قشم گفت: این مرکز با هدف ارایه خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعى در زمینه طلاق، کودکان خیابانى، زنان آسیب‌دیده، همسرآزارى و غیره راه‌اندازى شد.

شاکرى افزود: مددکاران اجتماعى و روانشناسان این مرکز، مشاوره‌هاى لازم را به آسیب‌دیدگان بحران‌هاى اجتماعى به صورت رایگان ارایه مى‌کنند.

وى با اشاره به راه‌اندازى خط تلفن اورژانس اجتماعى (123)، گفت: همه آسیب‌دیدگان بحران‌هاى اجتماعى مى‌توانند از طریق این خط مشکلات خود را مطرح و با راهنمایى مشاوران اورژانس اجتماعى سازمان بهزیستى، در صدد رفع مشکلات خود برآیند.

معاون امور اجتماعى سازمان بهزیستى کشور با اشاره به تدوین شناسنامه اجتماعى مناطق مختلف کشور، گفت: سازمان بهزیستى کشور در حال تهیه شناسنامه اجتماعى تمامى استان‌هاى کشور است که با تکمیل آن تا پایان سال جارى شایع‌ترین آسیب‌هاى اجتماعى نقاط مختلف در هر استان کشور، شناسایى خواهد شد.

به گفته وى، با اجراى این طرح برنامه‌هاى سازمان بهزیستى کشور بر مبناى شایع‌ترین آسیب‌هاى اجتماعى در هر منطقه برنامه‌ریزى و اجرا مى‌شود.

معاون امور اجتماعى سازمان بهزیستى کشور بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه، طرح مدیریت ساماندهى آسیب‌هاى اجتماعى پیشنهاد شده که با تصویب آن، یک نهاد به عنوان متولى، نسبت به برنامه‌ریزى مسایل اجتماعى و آسیب‌هاى احتمالى آن، تصمیم‌گیرى و برنامه‌ریزى خواهد کرد.

کد خبر 101170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز