دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

ناصر قراگزلو: روز گذشته علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال به همراه افشین قطبی، سرمربی تیم ملی به ملاقات علی سعید‌لو، رئیس جدید سازمان تربیت بدنی رفتند.

کفاشیان در خصوص این نشست و سایر مسائل به سئوالات همشهری پاسخ داد.

  • در دیداری که به اتفاق قطبی با رئیس سازمان داشتید، چه مواردی مطرح شد؟

مسائل  و موارد بسیار مفیدی در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • در ملاقات با سعیدلو چه نکته‌ای بیشتر نظرتان را جلب کرد؟‌

ریاست سازمان کاملا از سرمربی تیم ملی حمایت کردند و از قطبی برنامه خواستند تا در جریان تمام امور و ریزبرنامه‌های تیم ملی قرار بگیرند. سعیدلو گفت که قطبی باید بماند.

  • حرفی ازحضور سرمربی خارجی به جای آقای قطبی مطرح نشد؟

این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. تاکنون به غیر از جلسه اخیر، چند نشست دیگر با ریاست سازمان تربیت‌بدنی داشتم. سعیدلو رئیس جدید سازمان به هیچ وجه به دنبال سرمربی خارجی نیست و سیاست‌اش حمایت از افشین قطبی و برنامه‌های فعلی تیم‌ ملی است. در جلسه اخیر نیز سعیدلو هیچ صحبتی در رابطه با سرمربی خارجی مطرح نکرد و به قطبی اطمینان داد با قدرت به کارش ادامه دهد و تحت‌تاثیر هیچ شایعه‌ای نیز قرار نگیرد.

  • سعیدلو از سرمربی تیم ملی قول قهرمانی در جام‌ملت‌ها را نگرفت؟

ریاست سازمان در رابطه با همکاری و حمایتش به قطبی اطمینان داد اما هیچ قولی از سرمربی تیم ملی نگرفت. فکر می‌کنم قطبی تمام تلاشش را برای موفقیت تیم ملی انجام خواهد داد.

  • شما در مصاحبه‌ای از  احتمال آمدن تاج  به جای خودتان  صحبت کرده‌ و گفته بودید تنها تاج می‌تواند جایگزین شما شود.

من براساس اساس‌نامه صحبت کرده بودم و این موضوع را مطرح کردم که اگر من برکنار شوم یا به هر دلیلی از فدراسیون بروم، طبق اساس‌نامه نایب‌رئیس فدراسیون جایگزین من خواهد شد تا پس از آن مجمع در مورد رئیس جدید تصمیم بگیرد و در واقع یک پروسه زمانی باید برای تغییر رئیس فدراسیون طی شود و براساس اساس‌نامه باید انتصاب انجام شود.

  • در آستانه شهرآورد حساس پایتخت، باز هم سیاست فدراسیون فوتبال برخلاف گذشته استفاده از داور ایرانی در این بازی است. نگران نیستید که با یک سوت اشتباه حوادث تلخ چند سال پیش در شهرآورد تکرار شود؟

بعد از حوادث گذشته، سال قبل همه کارشناسان نظر دادند که داور شهرآورد ایرانی باشد. خوشبختانه سال گذشته همه دیدند که ترکی قضاوت خوبی در شهرآورد انجام داد. امسال نیز همه با حضور یک داور ایرانی موافق هستند و معتقدند که داور ایرانی می‌تواند شهرآورد آینده را نیز به خوبی قضاوت کند. من نیز فکر می‌کنم که حساسیت‌های قبلی در مورد قضاوت داوران داخلی در شهرآورد وجود ندارد و داوران ما این توانمندی‌ را دارند که شهرآورد را بدون مشکل خاصی قضاوت کنند.

  • اما اشتباه‌های داوران از آغاز لیگ نهم تاکنون باعث اعتراض بسیاری از تیم‌ها شده است.

من هم قبول دارم که اشتباه‌هایی در قضاوت‌ها وجود داشته اما هیچ‌کدام از آنها مغرضانه نبوده است.

  • شما به عنوان رئیس فدراسیون قصد مقابله با قضاوت‌های اشتباه و راهکارهای پیشگیرانه از این اتفاق‌ها در آینده را ندارید؟

در صورتی که داوری اشتباه کند قصد داریم با ارائه مدارکی مستند حق قضاوت را از او بگیریم.

  • یعنی در صورت قضاوت اشتباه کلا از داوری محروم خواهد شد؟

محروم شدن یک داور به طور کلی از عرصه قضاوت در پروسه زمانی خاصی محقق خواهد شد. یعنی اینکه درجه یک داور پس از اشتباه در لیگ برتر به قضاوت در لیگ یک تنزل پیدا خواهد کرد و پس از آن در صورتی که اشتباه‌های یک داور چندین بار دیگر تکرار  شود، آن داور را برای همیشه از داوری کنار خواهیم گذاشت. البته من فکر می‌کنم این موضوع برای هیچ داوری رخ ندهد چون خوشبختانه داوران ما به طور مداوم دچار اشتباه نمی‌شوند که به فکر حذف آنها از قضاوت باشیم. من فکر می‌کنم به دنبال بیانیه‌ای که اخیرا داده شده ضریب اشتباه‌های داوران کمتر خواهد شد.

  • شما شخصا روی قضاوت چه داوری در شهرآورد نظر دارید؟‌

من نمی‌توانم از داور خاصی نام ببرم.

  • دلیل خاصی وجود دارد؟‌

نام بردن از فرد خاصی حساسیت‌برانگیز است.

کد خبر 91406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز