رئیس‌جمهوری درباره سفر پنجم خود به نیویورک گفت: ما نسبت به 4 سال قبل از موضع بالاتری درنظر افکار عمومی قرار گرفتیم

ه‌گونه‌ای که بزرگ‌ترین رسانه‌های عمومی جهان با ما مصاحبه کردند و هیچ رسانه‌ای باقی نماند.

محمود احمدی‌نژاد که از شصت و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بازمی‌گشت، در فرودگاه مهرآباد به انتشار خبر دومین مرکز غنی‌سازی ایران، در زمان حضور او در نیویورک اشاره کرد و گفت: با مدیریت خوب هیأت و نمایندگان مجلس این توطئه خنثی شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به نکته‌هایی که برای شکستن هیأت  ایرانی طراحی شده بود ادامه داد: تبلیغات ناصحیح و ناجوانمردانه علیه ملت ایران با بررسی رسانه‌ها و جهت‌گیری‌های برخی قدرت‌های سلطه‌گر انجام می‌شد و دریافت ما این بود که می‌خواهند فضای نامطلوبی را علیه ملت ایران شکل دهند و بگویند بعد از انتخابات کم نظیر و باشکوه 22 خرداد، ایران وارد دوران بی‌ثباتی شده است.

او ادامه داد: موضوع جالب این بود که سؤالات رسانه‌های آمریکایی همه یکسان و معلوم بود که همه از یک نقطه هدایت می‌شوند اما با برنامه‌ریزی پاسخ‌های دقیقی به آنان داده شد.  رئیس‌جمهوری همچنین تاکید کرد: آنان از یک سو می‌خواستند تظاهرات و هجوم رسانه‌ای راه بیندازند و از سوی دیگر موضوع هسته‌ای ایران در قم را که از مدت‌ها قبل به اطلاع آژانس رسیده بود، به‌عنوان تیر خلاص بزنند و هدایت کنند که این موضوع هم با هوشمندی هدایت شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: طراحی تبلیغاتی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران در قم صورت گرفته بود و آنان سر و صدای زیادی در‌این‌باره راه انداختند ولی این موضوع آنچنان خنثی شد که ما احساس می‌کنیم آنان اکنون از این اقدام خود پشیمان هستند و این امر به یک ضربه قاطع علیه همه سیاست‌های استکباری تبدیل شد.

3 ماه دیگر

اشاره محمود احمدی‌نژاد به موضع‌گیری آمریکا و 2کشور اروپایی انگلیس و فرانسه پس از انتشار خبر دومین مرکز غنی‌سازی هسته‌ای در حوالی قم بود.  آخرین مورد آن موضع‌گیری دیروز واشنگتن بود.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، دیروز کاخ سفید اعلام کرد در گفت‌وگوهای هسته‌ای ماه اکتبر از ایران خواهد خواست تا 3ماه دیگر به بازرسان بین‌المللی اجازه دهد از تاسیسات هسته‌ای این کشور، به‌خصوص از مرکز غنی‌سازی‌ قم بازدید کنند و به سؤال‌های مربوط به تلاش احتمالی برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای پاسخ دهد.

آمریکا، فرانسه و انگلیس 3کشور از 6کشور گروه موسوم به 1+5 هستند که اواسط مهر دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای را با تهران آغاز خواهند کرد. پیش از آن و در زمان حضور احمدی‌نژاد در نیویورک نیز پاریس و لندن واکنش‌های مشابهی درباره مرکز هسته‌ای قم نشان دادند.

استقبال در مهرآباد

مهر: پس از ورود رئیس‌جمهوری و هیأت همراه وی به ایران از سفر 4 روزه نیویورک حدود 100 تا 150 نفر از مردم با حضور در فرودگاه مهرآباد از وی استقبال کردند.

استقبال‌کنندگان از محمود احمدی‌نژاد که از شصت و چهارمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بازمی‌گشت، پلاکاردهایی را برای خوشامدگویی در دست داشتند گوشه این پلاکاردها نوشته شده بود: ستاد مردمی استقبال از پیام آور عدالت و مهرورزی.

کد خبر 91387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز