همشهری آنلاین: معاون وزیر نیرو و امور آب و آبفا گفت: دریافت قیمت تمام شده آب از مشترکان پرمصرف از ماه آینده بر روی قبوض اعمال ‌شود

به گزارش فارس، محمدرضا عطارزاده  گفت: کارگروه دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری کاهش الگوی مصرف آب را نپذیرفت اما به هر حال مقرر کرد دریافت قیمت تمام شده آب از مشترکان پرمصرف از ماه آینده بر روی قبوض اعمال ‌شود.

وی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: آئین‌نامه اصلاح الگوی مصرف تدوین و به استانها ابلاغ شده و به طور قطع از یک یا دو ماه آینده بر روی قبوض آب، دریافت قیمت تمام شده آب از مشترکان پرمصرف اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: در این آئین‌نامه تعرفه آب و الگوی مصرف آب که به تناسب شهرها نیز متفاوت است تغییر نکرده است.

به گفته وی، الگوی مصرف آب تهران که قرار بود تغییراتی برای آن صورت گیرد در همان حد 18 متر مکعب در ماه باقی ماند.

 سرمایه‌گذاری خارجی در طرحهای آبی در حد صفر

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص عدم استقبال سرمایه‌گذاران خارجی در طرحهای آبی گفت: به خاطر وضعیت جدید حاکم بر اقتصاد جهان سرمایه‌گذاران خارجی نیز از طرحهای آبی ایران استقبال نکرده‌اند اما اگر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا شود مطمئناً شاهد حضور سرمایه‌گذاران در طرحهای آبی خواهیم بود.

به گفته وی، در حال حاضر سرمایه‌گذاران خارجی در طرحهای آبی در حد صفر است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاضلاب تهران و سد البرز از بانک جهانی و با مشارکت بانک توسعه اسلامی برای طرح فاضلاب 7 شهر دیگر در سایر استانها درحال انجام است.

رسانه‌ها برای سدسازی جوسازی می‌کنند

عطارزاده گفت: افراد غیرتخصصی و برخی رسانه‌ها جوسازیهایی برای سدسازی کشور انجام می‌دهند چرا که هر اقدامی برای سدسازی در کشور با مطالعات زیست محیطی انجام می‌شود بنابراین خواهش ما این است که تا حدودی در انتقادها دقت شود.

افتتاح 5 سد در انتظار اعلام وزیر نیرو

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: قرار بود که 17 سد در سال جاری افتتاح و آبگیری شود اما به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و معطل شدن وزارت نیرو برای اعلام وزیر جدید مجبور هستیم برای افتتاح سدهایی که آماده افتتاح هستند تا حدودی صبر کنیم.
وی که از اعلام اسامی سدها طفره می‌رفت در مقابل اصرار خبرنگاران گفت: سدهای جره در خوزستان، گل‌آور در زنجان، البرز در مازندران و دو سد دیگر در آذربایجان و کردستان آماده افتتاح هستند که با اعلام وزیر جدید نیرو این تعداد سد افتتاح خواهند شد.

طرح غدیر از سال آینده

عطارزاده گفت: براساس پی‌گیریهای انجام شده از سوی رئیس جمهوری طرح غدیر که آب سالم را به شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان خواهد رساند سال گذشته کلنگ‌زنی آن صورت گرفت و امیدواریم سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

حکایت 412 طرح نیمه تمام همچنان باقیست

معاون وزیر نیرو و امور آب و آبفا گفت: در حال حاضر 412 طرح نیمه تمام طرح‌های آبی در کشور وجود دارد که 100 طرح مربوط به سد است که باید تکمیل شود.
وی افزود: با هدفمند کردن یارانه‌ها و حضور بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت که 1200 میلیارد تومان تقاضا شده است این تعداد طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: البته طبق برآوردهای صورت گرفته 412 طرح نیمه تمام نیازمند 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گفته وی، طرحهایی که در تهران باقی مانده شامل سد ماسلو، خط آبرسانی ماملو به تهران و ورامین و تونل کرج به تهران است.

کد خبر 91335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز