همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرگانی استان قم گفت: نفیس‌ترین بافته‌های فرش ابریشمی استان در نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران به نمایش گذاشته شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قم، حسن جمشیدیها با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد جهانی، کمبود نقدینگی در تولید فرش دستباف را یکی از مشکلات اساسی در توسعه صادرات فرش دانست و اظهار داشت: سازمان بازرگانی به دنبال ایجاد بازاری مشخص برای فرش است تا بدینوسیله سرمایه و سود بیشتری نصیب بافندگان قالی شود که در راستای تحقق این هدف 60 نفر از تجار فرش قم نفیس ترین و بهترین بافته های فرش ابریشمی استان را در نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف که به مدت یک هفته در تهران برگزار می‌شود به نمایش گذاشته است.

وی شناخت از سلیقه مصرف کننده قبل از اقدام به هر نوع تولید را یک ضرورت در بهبود وضعیت کمی و کیفی صادرات فرش در قم برشمرد و افزود: در حال حاضر در بازار فرش بحث کیفیت، توجه به تولید، مشتری مداری و رقابت در کنار هم قرار دارند بطوریکه اگر امروز تولید بدون توجه به کیفیت و تقاضا صورت گیرد فاقد بازار خواهد بود.

رئیس سازمان بازرگانی استان قم خاطرنشان کرد: نزدیک کردن بازار تولید فرش استان به تجارت بین‌الملل و شناسایی بازارهای جدید برای عرضه فرش ابریشم قم مهمترین مزیت حضور تجار فرش استان در این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 95% فرش استان به خارج از کشور صادر می‌شود افزود: در حال حاضر عمده‌ترین کشورهای متقاضی فرش ابریشم استان کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و ژاپن می باشد.

جمشیدیها در ادامه یادآور شد: فرش ارائه شده استان در این نمایشگاه فرش ابریشم با رنگ و طرحهای متنوع و با رج شمار بالا و در ابعاد پشتی، زرچارک، زرع و نیم و قالیچه می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات قالیبافان و ضرورت توسعه صنعت فرش در استان تصریح کرد: سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها در کمیته توسعه صادرات استان زمینه‌ها و راهکارهای تازه‌ای را برای توسعه صنعت فرش باز کرده است که امیدواریم با ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات سازنده‌تر در راستای توسعه فرش استان به نتایج بهتری برسیم.

کد خبر 91238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز