گروه بورس: بورس تهران از دیروز تلاش‌های خود را برای شفاف‌سازی‌ فضای کسب و کار صنعت بیمه آغاز کرد.

به گزارش همشهری، مدیرعامل بورس تهران دیروز در سمینار بررسی صنعت بیمه تاکید کرد: صنعت بیمه در بازار سرمایه ناشناخته است،  بنابراین فعالان بورس باید قبل از خرید سهام این شرکت‌ها با چگونگی فعالیت‌های شرکت‌های بیمه‌ آشنا شوند.

حسن قالیباف اصل،  با اشاره به عرضه قریب‌الوقوع سهام 3شرکت بیمه آسیا، البرز و دانا در بورس اعلام کرد: با ورود شرکت‌های بیمه‌ به بورس تعداد صنایع حاضر در بازار سهام به 39 صنعت می‌رسد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته در صنعت بیمه مبحث شفافیت است. قالیباف اصل با اشاره به تلاش بورس برای افزایش شفافیت در بازار سرمایه گفت: در آستانه معامله بلوک مدیریتی مخابرات، میز صنعت با بررسی‌های کارشناسانه، شرکت مخابرات را ملزم به اعلام 6 شرط برای عرضه بلوک 50 درصدی این شرکت کرد تا پیش از عرضه عمده، اطلاعاتی از شرکت مخابرات،  سازمان تنظیم رادیویی و سازمان حسابرسی دریافت و در اختیار بورس و معامله‌گران قرار گیرد.

وی به تلاش بورس برای افزایش شفافیت و رفع ابهام در صنعت بیمه اشاره و اعلام کرد: با حضور متخصصان صنعت بیمه میز گسترده‌ای برای این صنعت جدید تشکیل شد که نتیجه آن 23 شرطی بود که برای شرکت‌های این صنعت مصوب شد تا قبل از درج در بورس اطلاعات امیدنامه‌ای و خارج از امیدنامه کسب و تکمیل شود. علاوه بر این برگزاری این سمینار از دیگر نتایج میز صنعت بیمه بود.

قالیباف اصل گفت: بانک‌ها و شرکت‌های تولیدی گزارشگری مشخصی دارند؛ بنابراین باید معلوم شود شرکت‌های بیمه چه نوع گزارش‌هایی را ارائه می‌کنند تا روی قیمت سهام و تفکر فعالان بازار اثر مهمی داشته باشد. این در حالی است که در مورد نحوه ارائه گزارش‌های 3، 6 و 9ماهه شرکت‌های بیمه‌ای باید فکری شود.

مدیرعامل بیمه آسیا هم در این سمینار گفت: از آنجا که دست‌اندرکاران بازار سرمایه سابقه حضور صنعت بیمه را در بورس ندارند این سمینار با هدف تعامل و شناخت متقابل صنعت بیمه و بازار سرمایه در آستانه ورود 3بیمه دولتی به بورس برگزار شد.

سیدمحمدعلی علیپور یزدی افزود: به‌رغم صدماتی که طی 3 الی 4 سال گذشته به صنعت بیمه به‌دلیل سیاست‌های تکلیفی وارد شده است، این صنعت همچنان جزء صنایع فاخر و اثر‌گذار محسوب می‌شود.

مدیرعامل بیمه آسیا ابراز امیدواری کرد با ورود صنعت بیمه به بورس همه افرادی که از پوشش بیمه استفاده می‌کنند و سرمایه‌گذارانی که در آینده سهامدار شرکت‌های بیمه می‌شوند از نتایج و سود این صنعت بهره‌مند شوند.

کد خبر 91018

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز