گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اکنون عصبانیت آدمکش‌های حرفه‌ای دنیا از ما یک افتخار است، تاکید کرد: ما از این موضوع ناراحت نمی‌شویم، اگر بنا باشد یک ملت و یک دولتی خاصیتی در دنیا نداشته باشد، در مورد آن چیزی نمی‌گویند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد که صبح دیروز در حاشیه مراسم بهره ‌برداری پروژه‌های آموزشی در جمع خبرنگاران حاضر شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر تبلیغات وسیع بیگانگان علیه جمهوری اسلامی در آستانه سفر وی به نیویورک خاطرنشان کرد: هرچقدر آدم‌های بددل از ما عصبانی هستند و شدت عصبانیت‌ شان و فریادشان بالاتر می‌رود، ما خوشحال می‌شویم.

مأموریت چیست؟

احمدی‌نژاد همچنین در سخنانی در مراسم افتتاح دبیرستان دخترانه‌ جمهوری اسلامی ایران در تهران که به‌صورت نمادین و به نمایندگی از 2603 پروژه انجام می‌شد و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، با بیان اینکه سؤالی از همکاران عزیزم در حوزه تعلیم و تربیت دارم، پرسید: خداوند ما را برای چه آفریده و برای چه خلق کرده است؟ می‌دانیم که خداوند تمام عالم را برای انسان خلق کرده و همه چیز را در اختیار انسان قرار داده است، پس انسان برای چه خلق شده و ماموریت انسان در زمین چیست؟ اینها سؤال‌های اساسی است که همه‌ فلاسفه، متفکران، بزرگان، ‌انبیا و اولیا آمده‌اند که جواب و پاسخ این پرسش را بدهند و بگویند که انسان چه کاری باید بکند؟ انسانی که به تعبیر خداوند خلیفه‌الله است. این انسان چه باید بکند و چگونه باید باشد؟

خیلی روشن است

او ادامه داد: خیلی روشن است که هدف این نیست و ماموریت نیز این نیست. اگر بخواهیم در یک کلمه ماموریت انسان را خلاصه کنیم باید گفت خداوند ما را خلق کرد و ماموریت داد تا انسان شویم و در واقع انسانیت انسان متجلی شود و به تعبیری خلیفه‌‌الله و بازتاب تجلی اسمای الهی باشد.

علم سطوح گوناگونی دارد

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: برج‌دار شدن، ثروتمند شدن، کارخانه‌دار شدن و کارهایی از این قبیل کار سختی نیست و بالاتر از آن کار مهمی نیست. البته نه اینکه جامعه نیازمند صنعت، تولید و کارخانه نیست، ولی خود اینها هدف نیست.

همه اینها مثل دیگر موجودات عالم ابزار انجام ماموریت نهایی انسان هستند که همان انسان شدن است. انسان بناست که انسان شود و به قله‌های کمال دست یابد. حال چگونه باید این مسیر را طی کرد؟ تردیدی نیست که پیمودن این راه جز با علم و اندیشه محال است.

راهی که خداوند متعال برای پیمودن این مسیر قرار داده، علم است. البته علم سطوح گوناگونی دارد و برخی از علم استفاده می‌کنند برای تسلط بر طبیعت و بهره‌مندی بیشتر از عالم و عده‌ای نیز از علم برای کسب قدرت و تسلط بر دیگران استفاده می‌کنند. اینها سطح نازلی از استفاده از علم است. عده‌ای نیز از علم برای خدایی شدن و انسان کامل شدن استفاده می‌کنند.

علم فقط مدرک نیست

احمدی‌نژاد در ادامه این سخنرانی گفت: علم را نباید فقط به مدارک تحصیلی منحصر کرد. کادر آموزشی ما باید ذهن دانش‌آموزان را به مسائل اساسی متوجه کند و دانش‌آموزان را وادار کند که فکر کنند و بیندیشند.

محال است که انسان بتواند در زندگی یک گام موفق بدون علم بردارد. او همچنین تاکید کرد: کسب علم در جامعه ایران بسیار مهم است و ما می‌بینیم که مثلا پدر و مادرها اضافه‌کاری می‌کنند و زحمت زیادی می‌کشند تا هزینه‌ تحصیلی فرزندان خود را بدهند و این نشانگر اهمیت علم نزد خانواده‌های ایرانی است.

کد خبر 90927

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز