کیکاووس زیاری: دو مطلب کوتاه سینمایی: موجودات فضایی در غرب وحشی و جوانی پیشتازان فضا

موجودات فضایی در غرب وحشی

موجودات بیگانه فضایی در کمدی علمی- تخیلی «کابوی‌ها و بیگانه‌های فضایی» راهی غرب وحشی می‌شوند و با گاو چران‌های قدیمی دیدار می‌کنند.

این فیلم را جان فاورو کارگردانی  و رابرت داونی‌جونیور نقش اصلی را بازی می‌کند.

این دو قبل از این، فیلم ابر قهرمانانه و کمیک استریپی «مرد آهنی» (آیرن من) را با یکدیگر کار کرده‌اند. قصه فیلم جدید  در دوران غرب وحشی اتفاق می‌افتد. در جریان نبرد بین آمریکایی‌ها با هم، ناگهان سروکله یک سفینه فضایی پیدا می‌شود. موجودات داخل سفینه، نمی‌دانند به نفع کدام طرف دعوا باید وارد عمل شوند و یک سری خرابکاری به راه می‌اندازند.

قرار بود تابستان سال قبل این فیلم جلوی دوربین برود، اما فاورو خواستار ایجاد تغییراتی در  فیلم‌نامه شد.

این فیلم‌ساز قرار است قسمت دوم «مرد آهنی» را هم کارگردانی کند.

  جوانی پیشتازان فضا

دومین قسمت سری جدید «سفرهای ستاره‌ای» جلوی دوربین می‌رود.

فیلم‌نامه این فیلم هم‌اکنون آماده است، اما سازندگان فیلم نمی‌خواهند قصه فیلم را تا زمان نمایش عمومی آن لو بدهند. با  وجود این، از قبل معلوم است که قصه فیلم، ماجراهای دوران جوانی کاپیتان کرک و آقای اسپاک را در سفرهای کهکشانی‌شان دنبال می‌کند. جی‌.جی.‌آبرامز برای دومین بار این فیلم علمی- تخیلی را کارگردانی می‌کند. کریس پاین و زاخاری کوئینز هم دوباره در نقش کرک و اسپاک ظاهر می‌شوند.

صحنه‌ای از «سفرهای ستاره‌ای»

قسمت قبلی«سفرهای ستاره‌ای» تابستان امسال به نمایش عمومی در آمد و با استقبال تماشاگران- و به ویژه نوجوانان- روبه‌رو شد. این فیلم حدود ده سال پس از نمایش عمومی قسمت قبلی آن، به روی پرده سینماها رفت. قصه فیلم به نوعی احیای این مجموعه فیلم محبوب قدیمی بود و نوعی پیش درآمد بر اصل قصه آن است. این قصه در دورانی قبل از زمان شروع مجموعه تلویزیونی آن در دهه 0691 میلادی اتفاق می افتد. به این ترتیب، شخصیت‌های اصلی قصه (کاپیتان کرک، آقای اسپاک و بقیه فضانوردان) به دوران جوانی خود برگشته اند. همین مسئله باعث شد تا ترکیب بازیگران این مجموعه فیلم کاملاً تغییر کند.
«سفرهای ستاره‌ای» نسخه سینمایی یک مجموعه موفق قدیمی تلویزیونی است. این مجموعه سال‌ها قبل در ایران به نام «پیشتازان فضا» پخش می‌شد.

کد خبر 90924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز