گروه شهری: 2هزار سلامت‌یار در مدارس شهر تهران برای آموزش پیشگیری از آنفلوانزای نوع A حاضرشده‌اند.

عباس استاد تقی‌زاده، مدیرکل سلامت شهرداری تهران درتوضیح اقدامات شهرداری در فصل بازگشایی مدارس که با هدف جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوانزای نوعA صورت می‌گیرد به 3دسته کار اشاره کرد.

وی در این باره از اطلاع رسانی غیرحضوری و اقداماتی چون توزیع 100 هزار بروشور حاوی اطلاعات مربوط به پیشگیری از آنفلوانزا در مدارس شهرسخن گفت وادامه داد: همچنین 100 هزار پوستر با سایز 50 در 70 در زمینه اطلاعات مربوط به آنفلوانزا تهیه شده که در تمامی کلاس‌های مدارس استان تهران نصب می‌شود.

وی از نصب پوسترهای مربوط به آموزش نحوه صحیح شست‌و‌شوی دست در سرویس‌های بهداشتی مدارس و سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر سخن گفت و اظهار داشت: شهروندان با مشاهده این پوسترها و عکس‌ها و طرح‌های روی آن با نحوه شستن صحیح دست‌ها در سرویس‌های بهداشتی آشنا می‌شوند.

تقی‌زاده بر اطلاع رسانی حضوری تاکید کرد و گفت: براساس توافقی که بین شهرداری و آموزش و پرورش انجام شده، از ابتدای مهرماه 2هزار نفر از سلامت‌یاران شهر تهران با حضور در مدارس به آموزش دانش‌آموزان در صف‌ها و کلاس‌ها به‌صورت حضوری می‌پردازند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی آموزش و پرورش مقرر شد تا شهرداری‌های مناطق 22 گانه نسبت به تامین صابون مایع در سرویس‌های بهداشتی مدارس اقدام کنند.

شست‌وشوی دائم اتوبوس‌های شرکت واحد

از سوی دیگر، مشاور شهردار تهران در امور محیط‌زیست با بیان اینکه اتوبوس‌های شرکت واحد به‌طور دائم شست‌وشو می‌شوند، ضدعفونی کردن آنها را اقدامی موضعی در برابر آنفلوانزای خوکی دانست.

کد خبر 90902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز