دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مادربزرگ 60 ساله آمریکایی که یک دهه بود نابینا شده بود، پس از اینکه جراحان دندانی را در چشم او کاشتند تا پایه‌ای برای یک عدسی پلاستیکی ریز باشد، بینایی‌اش را دوباره به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شارون کی تامس، از ایالت جنوبی می‌سی‌سی‌پی در آمریکا در سال 2000بینایی خود را از دست داد چرا که به سندروم استیونس- جانسون مبتلا شده بود، بیماری نادری که قرنیه را دچار زخم می‌کند.

 در این عمل که برای اولین بار در ایتالیا انجام شد،‌ و اولین عمل مشابه در آمریکا به حساب می‌آید، گروهی پزشکی دندان نیش تامس را به همراه استخوان‌های آن خارج کردند، آن را تراشیدند و به آن شکل دادند، و بعد سوراخی در آن ایجاد کردند تا یک یک عدسی استوانه‌ای نوری در آن کار گذاشته شد.

 بیمار شکرگزار در این باره گفت:‌ "ما داشتن بینایی را بدیهی فرض می‌کنیم،‌ و حواس‌مان نیست که ممکن است روزی آن را از دست بدهیم. برای من که یک معجزه‌ای واقعی است."

دندان و عدسی زیر پوست گونه یا شانه بیمار برای دو ماه کاشته شدند تا بتوان آنها را پیوند زد، بعد آنها را پس از رشته‌های از اعمال برای آماده کردن حدقه چشم، در مرکز چشم کاشتند.

برای کاشتن این وسیله، سوراخی در پوشش مخاطی ایجاد می‌شود، بعد این پروتز که کمی از چشم بیرون می‌زند، و می‌تواند نور را دوباره وارد چشم کند و اجازه دهد که دوباره ببیند.
خانم تامسن بلافاصله پس از عمل توانست اشیا و صورت‌ها را تشخیص دهد، و دو هفته بعد او توانست روزنامه‌ها را بخواند.

کد خبر 90831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز