مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد که در این جلسه ابتدا موضوع بازنگری در تعریف سیاست‌های کلی نظام به تصویب رسید و سپس موضوع ضرورت بازنگری و اصلاح‌بخشی از قانون مبارزه با مواد‌مخدر در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه ابتدا موضوع بازنگری در تعریف سیاست‌های کلی نظام و شاخصه‌های آن، که کلیات آن در جلسه قبل به تصویب رسیده بود مطرح شد و این مورد در 2بخش تعریف و ویژگی‌ها و مشخصات به شرح زیر  به تصویب رسید.

در تعریف این سیاست‌ها آمده است: سیاست‌های کلی، مجموعه‌ای هماهنگ از جهت گیری‌ها، اهداف مرحله‌ای و راهبردی کلان نظام در دوره‌های زمانی مشخص برای تحقق آرمان‌ها و اهداف قانون اساسی است.

در بخش ویژگی‌ها و مشخصات این سیاست‌ها نیز موارد زیر به تصویب رسید: سیاست‌های کلی که حتی‌الامکان باید شاخص پذیر و قابل نظارت باشد، برای کلیه ارکان نظام الزام‌آور بوده و ناظر بر همه قوانین از جمله برنامه‌های توسعه و بودجه‌های سالانه است و دارای ویژگی‌ها و مشخصات زیر است:

الف- پایداری/   ب- آینده نگری/   ج- واقع بینی / د- فراگیر بودن
در ادامه جلسه با حضور فرمانده کل نیروی انتظامی و رئیس ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، موضوع ضرورت بازنگری و اصلاح‌بخشی از قانون مبارزه با مواد‌مخدر، متناظر با سیاست‌های ابلاغی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاعی توسط رهبری معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد فرمانده نیروی انتظامی و رئیس ستاد مواد‌مخدر، ضرورت‌های اصلاح قانون مبارزه با مواد‌مخدر را مشخص کنند و به مجمع ارائه دهند تا موارد اولویت دار و ضروری در کمیسیون قضایی مجمع مورد بررسی قرار گیرد و جهت تصمیم‌گیری نهایی به صحن علنی مجمع پیشنهاد شود.

همچنین مقرر شد جزئیات و بدنه این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش آمایش سرزمین با حضور کارشناسان مربوطه از مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

در بخش الف این سیاست‌ها آمده است: توسعه منابع انسانی به‌عنوان رکن اصلی آمایش سرزمین از طریق زیر انجام می‌شود:
1. تربیت انسان‌های با انگیزه، سالم، شاداب، متدین، وطن‌دوست، جمع گرا، نظم پذیر و قانونگرا
2. ارتقای سطح آموزش،  پژوهش و بهره‌وری نیروی کار در جهت افزایش سهم منابع انسانی در ترکیب عوامل مؤثر در تولید ثروت ملی
3. برقراری تناسب کمی وکیفی جمعیت و استقرار متعادل آن درپهنه سرزمین وتعمیم و گسترش شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی
4. بهبود شاخص‌های توسعه انسانی با تاکید بر تدین و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها،  گسترش سلامت نیروی انسانی و ارتقای سطح دانش عمومی ادامه بررسی این سیاست‌ها در جلسات آتی مجمع پیگیری خواهد شد.

کد خبر 90806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز