همشهری آنلاین: مراسم چهلمین روز شهادت سید الاسرای ایران امیر سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری در مسجدالنبی ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران به نقل از حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در این مراسم به رشادت و ایثار خلبان شهید لشکری اشاره کرد و گفت: کسی که در راه خدا به شهادت می‌رسد به بالاترین قله رفیع آن نائل خواهد شد و شهید لشکری یکی از قهرمانانی بود که با 18 سال اسارت، صبر و استقامت را به نمایش گذاشت.

وی به تدابیر حضرت امام راحل (ره) در خصوص نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز قدس اشاره کرد و افزود: روز قدس روزی است که ملت فلسطین احیاء و زنده شده است.

صفایی به حضور با شکوه قشرهای مختلف مردم و مسلمانان جهان در روز راهپیمایی قدس اشاره کرد و گفت: مسئله فلسطین، مسئله‌ای جهانی است که مردم با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا فریاد آزادی قدس شریف را به گوش جهانیان خواهند رساند.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی از عظمت و شکوه راهپیمایی روز قدس هراس دارند گفت: دشمنان تاکنون نتوانستند روز قدس را کم رنگ کنند.

در مراسم چهلمین روز شهید امیر سرلشکر لشکری، احمد وحیدی وزیر دفاع، فرمانده کل و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش و جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.
شهید حسین لشکری سال 1331 در قریه ضیاء آباد استان قزوین بدنیا آمد.

شهید لشکری در سال 1356 در رشته خلبانی فارغ التحصیل شد و در پایگاه‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی پس از انجام 12 ماموریت، هواپیمای وی در پی اصابت موشک، در خاک دشمن سقوط کرد و لشکری به اسارت دشمن درآمد.

شهید لشکری پس از 18 سال اسارت در سال 1377 به وطن بازگشت و چهل روز پیش براثر ضایعات ناشی از عوارض جانبازی و اسارت طولانی به فیض شهادت نایل آمد. 

کد خبر 90701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز