مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: دبیر شورای‌عالی ترافیک کشور با اشاره به تشکیل کمیته فنی شورای‌عالی ترافیک، از موافقت اعضا برای در نظر گرفتن فاصله یک ساعته بین زمان شروع مشاغل نظامی، صنعتی، آموزشی و دانشگاهی و ادارات دولتی خبر داد.

علی لطفی‌زاده افزود: پس از موافقت اعضا با این موضوع موارد اعلام شده به دفتر ریاست‌جمهوری نیز اعلام شد و باید منتظر تشکیل شورای‌عالی ترافیک بمانیم.

وی گفت: پیشنهاد شهرداری تهران برای 3 گروه شغلی و ساعت‌های تعیین شده، تقریبا مورد توافق قرار گرفت، اما تاکید شد هر زمانی که برای شروع کار یک شغل مثلا حوزه نظامی و صنعتی تعیین می‌شود، حداقل یک ساعت با شروع کار گروه شغلی بعدی فاصله داشته باشد.

دبیر شورای‌عالی ترافیک کشور با اشاره به ترکیب اعضای این شورا، ادامه داد: با توجه به آغاز فعالیت برخی از وزرا و معاونین باید فرصتی فراهم شود تا این افراد در یک جلسه دور هم جمع شوند و ما تلاش می‌کنیم هر چه زودتر این جلسه برگزار شود.

وی با بیان اینکه برخی مسائل نظیر تاخیر در برگزاری جلسه مرتبط با تعیین ساعت کاری اول مهر و تاخیر در تشکیل کمیته فنی شورای‌عالی ترافیک مطرح شده است، گفت: در شرایط فعلی بهتر است به این مسائل پرداخته نشود و تلاش کنیم هر چه زودتر راه‌حل مناسبی را برای کاهش مشکلات مردم در ترافیک اول مهر ارائه کنیم.

لطفی‌زاده اضافه کرد: موارد مطرح شده در کمیته فنی از نظر مسائل حمل‌ونقل و ترافیکی مشکلی ندارد، اما ممکن است در جریان اجرای این طرح‌ها حساسیت‌هایی به‌وجود آید و به همین دلیل بهتر است این حساسیت‌ها از هم‌اکنون در نظر گرفته شود.

جعفر تشکری‌هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران چندی پیش گفت که براساس پیشنهاد شهرداری تهران که به شورای‌عالی ترافیک جهت تصمیم‌گیری ارائه شده است، ساعت آغاز به کار مراکز کارگری، ‌کارخانجات، مراکز دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی 6 صبح، ادارات و نهادها 7 صبح، مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها 8 صبح و بازار، اصناف و کسبه حدود 9 صبح دیده شده است.

وی ادامه داد: همچنین ساعات پایان کار مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها ساعت 12، کارخانجات و مراکز نظامی و انتظامی 30/13، ادارات و نهادها 30/15 و کسبه و بازاریان 30/17 در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مطالعات صورت گرفته در زمینه تغییر ساعت کار تاکید کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود درصورت اجرای طرح تغییر ساعات بخش‌های مختلف از ابتدای مهر ماه، حدود 15درصد بهبود ترافیک را در پایتخت شاهد باشیم.

کد خبر 90600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز