مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عملکرد پنج ماهه سه خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد که در این مدت تولید خودروهای سواری دوگانه‌سوز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در مجموع حدود 27 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، براین اساس شرکت ایران خودرو در پنج ماهه امسال در مجموع 25 هزار و 399 دستگاه انواع خودرو سواری دوگانه‌سوز (پژو 206، پژو 405، پژو پارس، پژو روآ، تندر90، سمند) تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت سایپا در پنج ماهه نخست سال جاری 29 هزار و 593 دستگاه خودرو سواری دوگانه‌سوز (نسیم و صبا) تولید کرده و افت 26 درصدی را در این زمینه تجربه کرد.
ضمن این‌که شرکت پارس خودرو نیز در زمینه تولید خودروهای سواری دوگانه‌سوز (نسیم و صبا) در پنج ماهه سال جاری با کاهش 46 درصدی مواجه بود. این شرکت در پنج ماهه امسال در مجموع 9 هزار و 903 دستگاه خودرو سواری دوگانه‌سوز تولید کرد.

به این ترتیب مجموع تولید پنج ماهه این سه شرکت در زمینه خودروهای سواری دوگانه‌سوز به رقم 64 هزار و 895 دستگاه رسید که نسبت به پنج ماه نخست سال گذشته حدود 27 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در پنج ماهه امسال حدود 16 درصد از کل خودروهای سواری تولید داخل دوگانه‌سوز بودند که این نسبت در مدت مشابه در سال قبل حدود 24 درصد بود.

اما عملکرد سه خودروساز بزرگ ایرانی در مرداد ماه امسال در زمینه تولید خودروهای سواری دوگانه‌سوز نیز در مجموع تعریف چندانی نداشت؛ هرچند که تولید خودروهای سواری دوگانه‌سوز در ایران خودرو در مرداد ماه امسال به صفر رسید و در مجموع باعث شد تا کل تولید داخلی خودروهای سواری دوگانه‌سوز در مرداد امسال نسبت به سال قبل کاهش یابد.

صفر شدن تولید خودروهای سواری دوگانه‌سوز ایران خودرو در مرداد ماه امسال حتی با افزایش اندک تولید خودروهای دوگانه‌سوز در سایپا و پارس خودرو نیز مهار نشد.

در مرداد ماه امسال در مجموع هشت هزار و 229 دستگاه خودرو سواری دوگانه‌سوز در کشور تولید شد که افت حدود 21 درصدی را نسبت به مرداد سال گذشته نشان داد.

تولید خودروهای سواری دوگانه‌سوز سایپا و پارس خودرو در مرداد امسال به ترتیب حدود شش و 21 درصد افزایش یافت. همچنین در مرداد امسال از کل تولید داخلی خودروهای سواری حدود 12 درصد به تولید خودروهای سواری دوگانه‌سوز اختصاص یافت که این نسبت در مرداد ماه سال گذشته حدود 15 درصد بود.

کد خبر 90437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز