یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

یکی از اصول احداث خیابان‌ها و بزرگراه‌ها این است که خودرو‌ها با سرعت مجاز به راحتی در آن مسیر حرکت کنند.

اما متاسفانه برخی قسمت‌های بزرگراه‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که خودرو‌ها حتی با سرعت مجاز هم برای تردد در آنها دچار مشکل می‌شوند. تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که خروجی بزرگراه امام علی به سمت رسالت غرب، علاوه بر شیب، دارای پیچ بسیار تندی است.

علاوه بر این در خروجی سرعت‌گیر نصب شده و تاکنون چندین مورد تصادف در این محل ایجاد شده است که به نظر می‌رسد پیچ بسیار تند و کم‌عرض بودن خروجی دلیل آن باشد.

این در حالی است که خودرو‌ها برای اینکه بتوانند بدون دردسر از این خروجی عبور کنند باید سرعت خود را تقریبا به صفر برسانند و این امر موجب برخورد سایر خودرو‌ها با خودرویی می‌شود که تقریبا در حال توقف است.

بهتر است در مورد بخش‌هایی از بزرگراه‌ها که تصادفات زیادی در آنها به وقوع می‌پیوندد، کارشناسی و اصلاح هندسی انجام شود تا تردد خودرو‌ها با مشکلات کمتری همراه باشد.

به سایت مراجعه کنید

به دنبال اعلام نتایج کنکور سراسری این روز‌ها بسیاری از دانش‌آموزان سابق و دانشجویان آینده هنگام تماس یا مراجعه به مراکز دانشگاهی این جمله را می‌شنوند که به سایت مراجعه کنید.

از زمانی که استفاده از اینترنت در جامعه فراگیرتر شده است بسیاری از امور برای سهولت بیشتر از این طریق انجام می‌پذیرد، غافل از اینکه هنوز جمعیت قابل‌توجهی در ایران به رایانه و اینترنت دسترسی ندارند.

برای مثال دانشجویان به خصوص دانشجویانی که از شهرستان‌های دیگر برای نام نویسی به دانشگاه‌هایی که در آن پذیرفته شده‌اند، مراجعه می‌کنند در بسیاری از موارد به جای دریافت اطلاعات با این پاسخ مواجه می‌شوند که با پایگاه اینترنتی دانشگاه ارتباط برقرار کنید. این در حالی است که دست‌کم در زمان نام‌نویسی دانشجویان به خصوص دانشجویان تازه‌وارد که هنوز به مراحل نام‌نویسی آشنایی ندارند، می‌توان افرادی را مسئول پاسخگویی حضوری یا تلفنی به دانشجویان کرد تا آنها با استرس و مشکلات کمتری مواجه باشند.

عروسی، مجوز نیست

با اینکه اغلب شهروندانی که به نوعی درگیر اجرای مراسم عروسی هستند با احترام به حقوق سایر شهروندان آشنایی دارند اما معدود افرادی هستند که عروسی را مجوزی برای هر نوع مزاحمت تلقی می‌کنند.

برای نمونه برخی خانواده‌ها حتی بعد از ساعت 11 نیز صدای ضبط را بلند کرده و جیغ و داد میهمان‌ها را نیز چاشنی آن می‌کنند و به قول معروف به خورد همسایه‌ها می‌دهند. حال آنکه عروسی به هیچ‌وجه مجوزی برای سلب آسایش دیگران نیست و چنانچه مراسم پیش از زمان خواب همسایه‌ها تمام شود یا تمهیداتی برای بیرون نرفتن صدا از منزل فراهم شود، به طور حتم هیچ شاکی‌ای برای آنها مفروض نخواهد بود.

البته تجربه نشان می‌دهد که سر و صدای ناشی از عروسی در برخی خانواده‌ها فقط برای همسایه‌ها نیست و آنها پس از آزار همسایه‌ها به خیابان آمده و تا پاسی از شب مشغول بوق زدن می‌شوند.

لجبازی حتی با آمبولانس

وقتی رفتار برخی راننده‌ها با آمبولانس‌های شهر را مشاهده می‌کنیم،پی می‌بریم که فرهنگ رانندگی در کشور ما  جای بازبینی و فرهنگ‌سازی اساسی دارد.

هر چند روز یک‌بار می‌توان راننده‌هایی را مشاهده کرد که با این استدلال که این آمبولانس خالی است و راننده‌ فقط برای راه گرفتن در حال آژیر کشیدن است به وی راه نمی‌دهند و لجبازی می‌کنند.

حال آنکه آمبولانس باید در مراکز درمانی به موقع حضور داشته باشد تا بتواند به ماموریت جدید اعزام شود. بنابراین باید راه را حتی برای آمبولانس‌های خالی نیز به سرعت باز کرد. البته یکی دیگر از دلایل دیرکردآمبولانس‌ها، ماندن پشت چراغ قرمز است.

کد خبر 90380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز