مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

قائم‌مقام شهردار تهران در جلسه بررسی برنامه دوساله شهرداری منطقه 20 از اجرای سیاست‌های حمایتی برای نوسازی بافت فرسوده این منطقه خبر داد

 به گزارش همشهری محله، دکتر عیسی شریفی بااشاره به اینکه معضل بافت فرسوده یکی از دغدغه‌های دیرین مدیریت شهری است و به دلیل حساسیت و پیچیدگی آن از سال‌های گذشته تاکنون هیچ اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است افزود:

 به این موضوع نمی‌توان با دید دولتی وارد شد بلکه تنها راه اساسی برای حل این معضل مشارکت خود شهروندان و ایجاد انگیزه و تشویق مالکان برای نوسازی املاک خود است. دکتر شریفی در ادامه ضمن تأکید بر تنظیم طرح منظر شهری برای محلات فرسوده گفت:

پس از تهیه این طرح که تمام سرانه‌های فرهنگی، خدماتی، فضای‌سبز، آموزشی و... در آن گنجانده شده با ارائه تسهیلات از جمله بخشودگی و تخفیف در عوارض ساخت و ساز مردم را به نوسازی ملک خود تشویق کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در بحث نوسازی بافت فرسوده به دنبال کسب درآمد و منفعت اقتصادی نیست خاطرنشان کرد: منطقه ما تعاملات لازم با اداره و نهادهای مربوطه و ارائه طرح‌ها و پیشنهادات مناسب می‌تواند راهکارهایی برای حل این معضل پیش‌بینی کند.

 وی از تبدیل خیابان فدائیان اسلام به یکی از راسته‌های تجاری شهر تهران استقبال کرد و افزود: با توجه به فضا، موفقیت و دسترسی مطلوب این خیابان در آینده از این محل می‌توان به عنوان مرکز عرضه لوازم خانگی، اتومبیل و... استفاده کرد.

 معاون امور مناطق شهرداری تهران در ادامه از اجرای طرح‌های جهادی در نیمه دوم سال 88 در سطح مناطق بیست‌و‌دوگانه شهر تهران خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری در هر ماه یک طرح و در مجموع 6 طرح جهادی 10 روزه به مناطق ابلاغ می‌شود که می‌تواند بخشی از معضلات خاص را در سطح شهر مرتفع کند.

 مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 20 نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به ویژگی‌های این منطقه، توسعه حمل و نقل عمومی، تکمیل پروژه‌های عمرانی، ساماندهی بافت‌های فرسوده، جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و ساماندهی خیابان فدائیان اسلام را از اولویت‌های این منطقه طی 2 سال آتی برشمرد.

همشهری محله -20 

کد خبر 90364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز