مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: به گفته نایب رئیس شورای شهر تهران اگر دولت و مجلس و دیگر مسئولان و دلسوزان نظام از آثار و تبعات سوء بی‌توجهی به بافت‌های فرسوده آگاه باشند، نباید شب‌ها خواب راحتی داشته باشند.

حسن بیادی با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و موانع آن، با تاکید بر اینکه مسئله بافت‌های فرسوده و وقوع حوادث غیرمترقبه در آن به‌عنوان یک نگرانی جدی برای شهر تهران مطرح است، افزود: اگرچه مساحت بافت‌های فرسوده نسبت به کل شهر تهران 5 درصد بیشتر نیست،

اما حدود 15 درصد از جمعیت شهر تهران به شکل متراکم در این مناطق بحران‌زا زندگی می‌کنند و در عین حال انواع آسیب‌های اجتماعی و مسائل زیست‌محیطی در این مناطق وجود دارد که باید در مورد هر یک از آنها به‌طور جداگانه و مفصل تامل و بررسی صورت گیرد.

بیادی تصریح کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط خود مردم با توجه به امتیازاتی که شورای شهر تهران و شهرداری تهران برای آنها قائل شده است، موفق‌تر از سازمان‌های متولی نوسازی در بافت‌های فرسوده در دولت و شهرداری بوده است و نتایج حاصل از تجربیات چند سال گذشته نشان داده که نوسازی توسط مشارکت‌های مردمی بسیار موفق‌تر از مشارکت‌های دولتی و خصوصی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله بافت‌های فرسوده، مشکلی نیست که به راحتی تنها توسط شهرداری تهران و پول حل شود، اظهار کرد: بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای ذیربط در قوای سه‌گانه مسئولیت‌های متعددی در رابطه با بافت‌های فرسوده دارند و چنانچه حادثه ناگواری به‌وجود آید، باید در برابر مردم و خداوند پاسخگو باشند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و کارشناسان و خبرگان درباره مسئله بافت‌های فرسوده و نگرانی‌هایی که در این رابطه وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز مشخص نشده است که چه کسی در این زمینه مسئول است و باید برای بافت‌های فرسوده برنامه ارائه کند و در جهت رفع مشکل، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های شورای شهر و شهرداری در حل این مسئله گفت: اگر واحدهای ریزدانه تجمیع شده و متراژ خود را به 300 متر برسانند، شهرداری هیچ عوارضی از آنها نمی‌گیرد و حتی یک طبقه هم تشویقی می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که دولت چه میزان از سهم 50درصدی خود برای ارائه تخفیف در عوارض برای نوسازی بافت‌های فرسوده را به شهرداری پرداخت کرده است، عنوان کرد: دولت تاکنون اعتباری در این زمینه به شهرداری پرداخت نکرده است.

کد خبر 93801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز