یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: تکواندوی ایران در آستانه آزمونی سخت و حضور در میدان معتبر جهانی دانمارک قرار گرفته است.

 در روزهای گذشته پیکارهای انتخابی برای شناخت نفرات اصلی تیم ملی انجام شده و طبق برنامه قرار است روز هفدهم مهرماه این تیم عازم مسابقات جهانی شود. عمده‌ترین تفاوت این تیم با تیمی که در مسابقات جهانی گذشته و بازی‌های المپیک حضور یافت این است که این بار نام‌آورترین چهره تکواندو ایران یعنی هادی ساعی از این تیم خداحافظی کرده است.

بهزاد خداداد،  قهرمان سابق جهان هم به دلیل آسیب‌دیدگی کنار رفته، اما نفرات شاخصی همچون رضا نادریان و یوسف کرمی در ترکیب تیم دیده می‌شوند. بنابراین تیم ملی ایران
این بار با ترکیبی متفاوت نسبت به چند سال اخیر و در حقیقت با نیروهایی جوان‌تر در این میدان مهم و حساس حاضر می‌شود.

اگرچه حضور افراد کم‌تجربه در تیم ملی تکواندوی ایران کمی نگران‌کننده است، اما همچنان در کنار این تیم افراد با تجربه‌ای همچون حسن ذوالقدر حضور دارند که حضور و تجربه آنها می‌تواند کمک بزرگی به نفرات اعزامی به این رویداد جهانی باشد. ذوالقدر که سابقه‌ای 20 ساله در کنار تیم ملی ایران دارد به ترکیب 8 نفره تیم ملی تکواندو بسیار خوشبین است و حضور در دانمارک را نقطه عطفی برای آغاز دوره تازه‌ای از روند روبه‌رشد تکواندوی ایران در صحنه‌های جهانی می‌داند. او می‌گوید: «همه آنهایی که صاحب پیراهن تیم ملی شده‌اند ظرفیت کسب مدال از مسابقات جهانی را دارند.

ملی‌پوشان تکواندو ماه‌هاست با حضور در اردوهای مختلف تمرینات طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشته‌اند.» البته مرد با تجربه تکواندوی ایران به دلیل سابقه و شناخت بیشتری که از یوسف کرمی (دارنده دو مدال طلای جهان) دارد او را پرامیدتر  از بقیه می‌داند و توانایی‌های او را بر‌می‌شمارد. این در حالی است که کرمی سال گذشته به‌دلیل یک عمل جراحی سخت مدت‌ها خانه‌نشین شده بود. گفته می‌شود که او هنوز هم با آسیب‌دیدگی مزمنی روبه‌روست اما فعلا با آن مدارا می‌کند. چند ماه قبل در مسابقات جایزه بزرگ باکو آسیب‌دیدگی کرمی به وی اجازه شرکت در مسابقه پایانی را نداد و این موضوع نگرانی‌ها را در این زمینه افزایش داده است. ذوالقدر، مصدومیت کرمی را جدی نمی‌داند و از انجام حرکات سرعتی و انفجاری این ملی‌پوش در اردوهای ملی خبر می‌دهد.

به جز کرمی و نادریان، نام تکواندوکاران دیگری همچون علیرضا نصر آزادانی، میثم باقری، مهدی احمدی، محمد باقری‌معتمد، فرزاد عبداللهی و حسین تاجیک هم دیده می‌شود که هر کدام از آنها توانایی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. گفته می‌شود نصر آزادانی نیز همچون کرمی دچار آسیب‌دیدگی است، اما خوب تمرین می‌کند. مهدی احمدی که جانشین چهره پرافتخار و نام‌آوری به نام بهزاد خداداد شده به خوبی از موقعیتی که در اختیارش قرار گرفته، آگاه است.

رضا نادریان تجربه حضور در المپیک را دارد و مترصد آن است که در وزن سوم صاحب موقعیتی جهانی شود. محمد باقری معتمد اگرچه هنوز در سطح جهان و المپیک به توفیق چندانی نرسیده است، اما در تورنمنت‌ها و مسابقات مختلف بین‌المللی بسیاری از بزرگان تکواندوی جهان در وزن چهارم را شکست داده است. معتمد دارای هوشیاری و قدرت بالایی است و میدان دانمارک جایی است که باید با بهره‌گیری از این شاخصه‌ها به دنبال کسب افتخار و رفتن روی سکو باشد.

فرزاد عبداللهی نماینده ایران در وزن ششم است. او را هنوز جوان و کم‌تجربه می‌دانند، اما مدیر تیم‌های ملی اعتقاد دارد که اگر به لحاظ روانی روی این ورزشکار خوب کار شود، او هم می‌تواند در جهان شگفتی‌ساز باشد. حسین تاجیک در این دوره از رقابت‌ها نماینده کشورمان در وزن هشتم است. در مورد این تکواندوکار جوان و خوش‌آتیه گفته می‌شود که تکنیک اصلی او استفاده از حملات حریف و عکس‌العمل‌های فوق‌العاده است که اگر آنها را به درستی مورد استفاده قرار دهد شانس رفتن روی سکوی جهانی را دارد.

نگران هوگوهای الکترونیکی نیستیم

به‌رغم نگرانی‌های موجود در زمینه استفاده از هوگوهای الکترونیکی که قرار است برای اولین بار در مسابقه‌های جهانی دانمارک به صورت رسمی مورد استفاده قرار گیرد،‌ حسن ذوالقدر مدیر تیم‌های ملی می‌گوید: «از این بابت هیچ مشکلی نداریم. ملی‌پوشان ایران به خوبی نحوه استفاده از این هوگوها را آموزش دیده‌اند و ما فکر می‌کنیم که اتفاقا با استفاده از هوگوهای الکترونیکی دیگر هیچ حقی ناحق نمی‌شود.»

کد خبر 90324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز