مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: لباس‌های فضایی جدید به فضانوردان امکان می‌دهد تا تحرک بیشتری داشته باشند.

دانشمندان موسسه فن‌آوری ماساچوست در آمریکا در تلاش برای طراحی نوع جدیدی از لباس‌های فضایی هستند که به فضانوردان امکان می‌دهد در این لباس‌ها تحرک بیشتری داشته باشند.

 یکی از محققان این موسسه در این زمینه می‌گوید: «در طول 40 سال اخیر که انسان‌ها به فضا سفر کرده‌اند، لباس‌های فضایی که به تن می‌کردند تغییرات اندکی داشته است. این لباس‌های فضایی شامل انبوهی از سامانه‌ها و تجهیزات بودند تا از آنها در برابر خطرات احتمالی حفاظت کند اما در عین حال توانایی فضانوردان در میان این تجهیزات برای حرکت کردن و جابه جایی بسیار محدود می‌شود.»

 دکتر داوا نیومن، استاد سیستم‌های مهندسی فضایی و فضانوردی، در این موسسه مشغول طراحی یک لباس فضایی زیبا و پیشرفته موسوم به « بیوسوئیت » است که از ترکیب نایلون و اسپاندکس ساخته می‌شود. وی در طراحی این لباس به مرد عنکبوتی می‌اندیشد.

به گزارش آسمان پارس، این استاد به همراه چندین دستیار خود مدت هفت سال است که بر روی این پروژه مشغول فعالیت هستند. نمونه‌های اولیه از لباس‌های فضایی که این گروه تولید کرده‌اند هنوز آماده پرواز نیست اما نشان می‌دهند که این گروه در دستیابی به اهدافشان نزدیک‌تر می‌شوند.

پیش بینی می‌شود که بیوسوئیت تا زمان آغاز ماموریت آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) برای اکتشافات مریخی در حدود 10 سال آینده آماده شود.

کد خبر 90320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز