همشهری آنلاین: هر کس بخواهد به آمریکا سفر کند، نه فقط باید به صورت آنلاین ثبت نام کرده و به سوالات متعددی پاسخ دهد، بلکه حالا باید 10 دلار هم بابت مالیات سفر پرداخت کند.

روزنامه بیلد نوشت، این قانون جدید با انتقاد اتحادیه اروپا مواجه شده است. ژک باروت، سخنگوی کمیسار قضایی اتحادیه اروپا گفت چنین مالیاتی "گامی به عقب در تلاش‌های مشترک ما برای تسهیل جابجایی فرآتلانتیکی است."

بر اساس طرح‌های کنگره آمریکا مسافران باید در آینده 10 دلار بابت ورود به آمریکا پرداخت کنند.

این قانون فقط مشمول کشورهایی خواهد بود که توافقنامه موسوم به لغو روادید را با آمریکا امضا کرده‌اند - بر اساس این توافقنامه شهروندان دو طرف که قصد توقف کمتر از 90 روز در خاک کشور طرف توافقنامه را دارند، بدون پرداخت هزینه‌های روادید می‌توانند سفر کنند.

در مجموع 29 کشور اروپایی که چنین توافقنامه‌ای را با ایالات متحده امضا کرده‌اند، باید از سال جاری میلادی بنا به روند ESTA (سامانه الکترونیکی مجوز سفر) مسافرت خود را به صورت آنلاین ثبت کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، از طریق این پورتال مالیات محاسبه و اخذ می‌شود. کنگره آمریکا قصد دارد با این برنامه مالیاتی، جان تازه‌ای به صنعت گردشگری این کشور ببخشد.

جان بروتون، رییس هیات اتحادیه اروپا در واشنگتن خواستار آن شده است که در صورت اجرایی شدن این قانون، از همه مسافران آمریکایی که به اروپا پا می‌گذارند، مالیات سفر مشابهی اخذ شود.

کد خبر 89953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز