مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: مطالعات تغییر ساعت ادارات و مدارس به مجلس، شورا و شورای‌عالی ترافیک ارائه شد

در این گزارش بر کاهش ترافیک تهران درصورت ایجاد فاصله معنادار بین موج سفرها تاکید شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه مدیریت تقاضای سفر یکی از مهم‌ترین راهکارهای حل معضل ترافیک است، گفت: با توجه به افزایش ترافیک و حجم انبوه سفرهای شهری با آغاز مهرماه، ایجاد فاصله معنادار بین سفرهای شهری گروه‌های مختلف اعم از آموزشی، اداری و اصناف یک ضرورت محسوب می‌شود و امیدواریم در ساعت آغاز به کار این گروه‌ها تغییرات مورد نیاز ایجاد شود.

تشکری هاشمی در دومین جلسه ستاد مهر رمضان با بیان این مطلب افزود: در شهر تهران 3گروه سفرهای دانش‌آموزی و دانشجویی، کارمندی وکارگری و اصناف و کسبه‌صورت می‌گیرد که می‌توان با ایجاد یک فاصله معنادار بین این سه موج از سفرها، در حد زیادی از تراکم ترافیک کاست.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: براساس مطالعات صورت‌گرفته ساعات 6 ،8،7 و 9:30 به‌ترتیب برای آغاز به کارنیروهای مسلح و کارخانجات، ادارات‌، مدارس و اصناف پیشنهاد شده که البته در مورد جابه جایی ساعات آغاز به کار مراکز آموزشی و ادارات با توجه به اینکه برخی والدین برای رساندن فرزندانشان به مدرسه دچار مشکل می‌شوند، دیدگاه‌های متفاوتی مطرح است.

وی ادامه داد: با توجه به مطالعات صورت گرفته تعداد والدینی که درصورت آغاز به کار ادارات در ساعت7 برای رساندن فرزندان‌شان به مدرسه دچار مشکل می‌شوند، اندک است که می‌توان برای این افراد تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفت اما در هر صورت اگر مسئولان این موضوع را نپذیرند می‌توان ساعات آغاز به کار مدارس را 7 و ادارات و مراکز دولتی را 8 قرار داد.

تشکری هاشمی ابراز امیدواری کرد که با تغییر ساعات کاری مراکز دولتی و مراکز آموزشی و اصناف موافقت شود. وی گفت: درصورت تغییر ساعات کاری علاوه بر کاهش حجم ترافیک و روانی تردد‌ها، این امکان برای وسایل نقلیه عمومی به‌وجود می‌آید که به تمامی گروه‌ها خدمات رسانی کنند و شهروندان بتوانند بدون احساس نیاز به وسیله شخصی با وسایل نقلیه عمومی سفر کنند.

وی تصریح کرد: برای تسهیل تردد‌ها همزمان با بازگشایی مدارس باید تمامی فعالیت‌های عمرانی در سطح مناطق پیش از مهرماه به اتمام برسد و هیچ‌گونه سد معبری در مناطق به‌وجود نیاید.

در این جلسه ضرورت استقرار تیم‌های موتور سوار و خودرویی آتش‌نشانی،  اورژانس،  امداد شرکت واحد و امداد خودرویی ایران خودرو و سایپا در نقاط از پیش تعیین شده جهت ارائه سریع خدمات و حضور بموقع تاکید شد.

دراین جلسه معاون حمل‌ونقل شهرداری از سازمان تاکسیرانی، انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش خواست تا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که والدین با آغاز مهر ماه نگران سرویس فرزندان خود نباشند و از همان روز اول سرویس دهی به دانش‌آموزان شروع شود.

در این جلسه نمایندگان استانداری، فرمانداری،  آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی، شرکت برق، سازمان آب، آتش‌نشانی، اورژانس وانجمن اولیا و مربیان و واحدهای مختلف شهرداری،  شرکت گاز خودرو و... حضور داشتند.

کد خبر 89871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز