دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: در قدم‌های اولیه از سوی شهرداری تهران برای تحقق شهر الکترونیک مراکز عمومی شهر تحت پوشش اینترانت قرار می‌گیرد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران یکشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح 153 طرح در منطقه 18 ‌از راه‌اندازی اینترانت در حوزه فرهنگی، علمی و مذهبی از سوی شهرداری تهران سخن گفت و افزود: بوستان قائم در منطقه 18 شهرداری تهران یکی از بوستان‌های بزرگ شهر است که تمام محیط آن را تحت پوشش اینترانت قرار می‌دهیم.

وی گفت: بیش از یکسال است که زیرساخت‌های این طرح در شهرداری تهران فراهم شده وهم‌اکنون نیز9 نقطه شهر تهران برای راه‌اندازی اینترانت در نظر گرفته‌ شده است.

شهردار تهران هنگام بازدید از منطقه 18در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد که خیابان ولیعصر به یکی از زیباترین خیابان‌های شهر، کشور و خاورمیانه تبدیل شود و ظرف یکسال آینده توسعه فرهنگی، اقتصادی و تفریحی، احداث بهترین خط اتوبوس‌های تندرو و بزرگ‌ترین پیاده راه خاورمیانه را در این خیابان شاهد باشیم.

قالیباف گفت: هر روز که از اجرای طرح یکطرفه شدن خیابان ولیعصر می‌گذرد اوضاع بسامان‌تر می‌شود.

شهردار تهران همچنان بر کارشناسی بودن طرح یکطرفه شدن خیابان ولیعصر تاکید کرد و افزود: من هر دو سه روز یک بار از این خیابان عبور می‌کنم، تیم‌های کارشناسی نیز به همراه اعضای شورای شهر بازدید‌های مستمری از خیابان ولیعصر دارند و همگی معتقدیم این طرح جای خود را پیدا کرده است.

به اعتقاد شهردار تهران کیفیت و کمیت حمل‌ونقل عمومی خیابان ولیعصر افزایش یافته به‌طوری که هر چه به مهر ماه نزدیک‌تر شویم توسعه حمل‌ونقل عمومی خیابان ولیعصر نیز افزایش خواهد یافت.

ترافیک و بازگشایی مدارس

وی در باره نزدیکی مهر ماه و بازگشایی مدارس گفت: باید در 20 روز نخست مهر ماه سرفاصله حرکت قطارهای مترو را کاهش و ظرفیت اتوبوسرانی را نیز بیشتر کنیم.
وی افزود: کار دیگری که از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری انجام می‌شود هماهنگی با مدارس است.

از این‌رو سازمان تاکسیرانی و حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در زمینه سرویس‌های مدارس هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.  وی از مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان خواست همکاری لازم را در این باره با مجموعه شهرداری داشته باشند.

توجه به مشکلات بانوان

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بار دیگر بر توجه به بانوان در شهر تهران تاکید کرد و گفت: در 4 سالی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را داشتم در همه مناطق به بانوان توجه داشته‌ایم و در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش، اوقات فراغت، مسائل آموزشی، کارآفرینی و زنان سرپرست خانوار به این قشر رسیدگی کرده‌ایم.

قالیباف یکی از مشکلات جدی بانوان در شهر تهران را کم‌تحرکی آنان و نبود فضای مناسب با رعایت مسائل اخلاق اسلامی و ایرانی دانست و گفت: در گذشته به بانوان شهر تهران کمتر توجه شده، به‌طوری که می‌توان گفت شهر ما بیشتر مردانه ساخته شد اما ما رسیدگی و توجه به این قشر را در دستور کار قرار دادیم و با ایجاد مراکز مختلف ورزشی، تفریحی و فرهنگی مشکلات آنها را حل کرده‌ایم.

افتتاح مسجد علی ابن موسی‌الرضا(ع)

یکشنبه شب مراسم افتتاح 153 طرح شهرداری منطقه 18 با حضور شهردار تهران در مسجد تازه تاسیس علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

قالیباف در مراسمی که به همین منظور پس از صرف افطاری برگزار شد طی سخنانی، اداره شهر تهران با گستره جغرافیایی و جمعیت موجود را بسیار سخت دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا با همان روحیه دوران جنگ و دفاع مقدس بتوانیم بر مشکلات شهر تهران فائق آییم.

وی به اقدامات فراوان از سوی شهرداری تهران در حوزه عمران اشاره کرد و گفت: در طول چند سال گذشته اقدامات مهمی در شهر تهران انجام شد، مهم‌ترین بزرگراه‌های تهران که مدت‌ها کار عمرانی آنها متوقف بود به اتمام رسید، پل‌ها و تقاطع‌های بسیاری افتتاح شد، تونل رسالت مورد بهره برداری قرار گرفت و بسیاری از پروژه‌های دیگر آغاز شد و به بهره برداری رسید.

قالیباف افزود: تونل توحید که یکی از بی‌نظیر‌ترین پروژه‌های کشور است در کمتر از 2 ماه آینده افتتاح می‌شود. این در حالی است که کار احداث تونل رسالت 11 سال زمان برد.
وی ادامه داد: در کنار این پروژه‌های بزرگ، پروژه‌های مختلفی در سطح مناطق، نواحی و محله‌ها در حال انجام است.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات پرسرعت در احداث خطوط مترو گفت: در یک سال و نیم گذشته بالغ بر 17 کیلومتر تونل برای مترو احداث شده است. در منطقه 18 شهرداری نیز کار احداث خط مترو در حال انجام است و این خط از منتهی‌الیه جنوب غرب تهران به سمت شمال شرق تهران و شهرک شهید محلاتی و سوهانک می‌رود.

به گفته قالیباف، در کنار احداث پروژه‌های عمرانی و خدماتی، توجه و رسیدگی به مسائل فرهنگی، اجتماعی، دینی، مذهبی، ورزشی، آسیب‌های اجتماعی و... از دیگر اقدامات صورت گرفته است که به جرات می‌توان گفت در تاریخ دور و نزدیک شهرداری تهران اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل فرهنگی 3میلیون متر مربع فضاهای فرهنگی در شهر تهران در حال ساخت است.شهردار تهران توجه به مساجد را از دیگر اولویت‌های کار شهرداری برشمرد و افزود: در منطقه 18 تنها 600 میلیون تومان به مساجد کمک شده است. در حالی که مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) دومین مسجدی است که در یک سال گذشته در این منطقه ساخته شده است.

کد خبر 89868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز