گرگان- خبرنگار همشهری: بررسی طرح ایجاد شهر الکترونیک گرگان در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر قرار گرفت

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، این تصمیم پس از نطق پیش از دستور قاسم حاجی‌محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر  در جلسه عمومی شورا درخصوص ضرورت اهتمام شورا به پیگیری و عملیاتی ساختن طرح ایجاد شهر الکترونیک اتخاذ شد.

همچنین در این رابطه با موافقت اعضای شورای شهر، فرآیند بررسی و تصویب طرح ایجاد شهر الکترونیک گرگان با حضور کارشناسان فناوری اطلاعات استانداری، جمعی از استادان و نمایندگان شهرداری و شورای شهر انجام می‌گیرد.

رئیس شورای شهر گرگان در نطق خود درخصوص ضرورت توجه جدی اعضای شورای شهر الکترونیک گفت: وقتی سایر شهرهای کشور از استاد منحصربه‌فرد فناوری و اطلاعات و ارتباطات ایران چون دکتر جلالی در زمینه ایجاد شهر الکترونیک به شکل شایسته‌ای بهره‌مند شده‌اند، ما نباید این موضوع مهم را این قدر به تاخیر اندازیم، زیرا به اندازه کافی زمان از دست داده‌ایم.

قاسم حاجی‌محمدی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم همچنان سنتی فکر و عمل کنیم، شرایط شهرمان پیچیده و سخت‌تر خواهد شد، گفت: وقتی صاحب‌نظر توانمندی از استان گلستان که در سطح کشور و دنیا مطرح است و از ما می‌خواهد برنامه‌های ضروری را شورای شهر در جهت به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات، عملیاتی سازد، دیگر نباید نسبت به آن تعلل و کوتاهی کرد.وی اعلام کرد: در زمینه ایجاد شهر الکترونیک گرگان، استاندار گلستان نیز قول هرگونه همکاری و حمایت از ایجاد این طرح را برای مرکز گلستان داده است.

رئیس شورای شهر گرگان تاکید کرد: ما وظیفه داریم برنامه‌ریزی جهت ایجاد شهر الکترونیک برای شهروندان را به‌منظور داشتن شهری متعادل در آینده به‌طور جدی پیگیری کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان در پایان تصریح کرد: برای به نتیجه رساندن طرح ایجاد شهر الکترونیک پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای به نام فناوری اطلاعات و ارتباطات در کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان تشکیل و همه مراحل این فعالیت مهم و موثر به شکل رسمی و با نظم پیگیری شود.

کد خبر 86859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز