یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقیب اصلی حامد کرزای، در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از مقام‌های انتخاباتی خواست تا اعلام نتایج اولیه انتخابات را متوقف کنند

زیرا ارقام بسیار مشکوک از نتایج انتخابات تا به حال منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، ناظران بین‌المللی و افغانی نسبت به روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 20 اوت در افغانستان اعتراض داشتند، اما اعلام کرده‌اند تا زمان پایان شمارش آرا و انجام تحقیقات مربوط به انجام تقلب از قضاوت در خصوص صحت و سقم انتخابات خودداری کنند.

نتایج اولیه از 60 درصد حوزه‌های انتخاباتی نشان می‌دهد حامد کرزای جلوتر از سایر کاندیدا‌هاست، اما هنوز موفق به کسب حد نصاب لازم برای جلوگیری از کشیده شدن انتتخابات به دور دوم نشده است.

عبدالله عبدالله، وزیر خارجه سابق افغانستان که رقیب اصلی کرزای است، اظهار داشت: در نتایجی که تا به حال منتشر شده است اعداد و ارقام مشکوک دیده می‌شود؛ به عنوان مثال بسیاری از شعبه‌ها ارقام مشابهی از تعداد آرا گزارش داده‌اند و این در حالی است که برای هیچ یک از کاندیدا‌های دیگر چنین وضعیتی وجود ندارد. عبدالله گفت: این ارقام بسیار مشکوک هستند و نشان می‌دهد کمیسیون انتخاباتی در حوزه‌هایی که گزارش شکایت شده، کنترل ندارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، عبدالله پیشتر نیز اعلام کرده بود در انتخابات تقلب صورت گرفته و گفته بود کارکنان انتخاباتی که از سوی حامد کرزای انتخاب شده‌اند تمایل به پیروزی کرزای دارند.

وی افزود:‌ تازه‌ترین نتایج منتشر شده نشان می‌دهد نظام انتخاباتی مخدوش است.

عبدالله خاطرنشان ساخت: این یک تقلب گسترده مهندسی شده در سراسر کشور است و تقلب فقط در این نقطه و آن نقطه نیست، من از کمیسیون مستقل انتخاباتی می‌خواهم دیگر نتایج موقتی را اعلام نکند زیرا این نتایج جعلی است.

کد خبر 89707

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز