شبنم شکوریان: فصل جدید لیگ تنیس درحالی هفته‌های ابتدایی خود را طی می‌کند که مشکلات اقتصادی و نبودن اسپانسر موجب نگرانی مسئولان بعضی از باشگاه‌ها شده است.

با وجود آنکه تیم‌های غیر‌فوتبالی از دیرباز با مشکل تامین هزینه‌ها مواجه بوده اند اما امسال به‌نظر می‌رسد مشکلات اقتصادی موجب شده که صاحبان صنایع و کارخانجات رغبت زیادی برای حمایت کردن از تیم‌های غیر فوتبالی که تبلیغات کمتری دارند، نداشته باشند.

رضا‌هاشمی ماد، سرمربی تیم تنیس قم در این ارتباط معتقد است:«متاسفانه تمام ورزش‌ها در سایه ورزش فوتبال گم شده‌اند. اسپانسرها راضی نمی شوند که در لیگ‌های غیر فوتبالی سرمایه گذاری کنند و به‌همین دلیل وضعیت تیم‌های غیر فوتبالی به هیچ وجه مشخص نیست. من فکر نمی کنم که با این روند بتوانیم در ورزش به‌درستی رشد کنیم.»

آنچه می‌خوانید حاصل گفت و گوی ما با سرمربی تیم تنیس قم در خصوص مشکلات تنیس قم و جذب اسپانسر است:

  • در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌ها گفته بودید، فکر نمی‌کنید در این دوره از مسابقات بتوانید مقامی کسب کنید، چرا؟

بله من گفتم به این دلیل که امسال اسپانسری نداریم و چند بازیکن فصل گذشته را به علت برآورده نکردن توقعات مالی از دست دادیم. سال گذشته ما اسپانسر کوچکی داشتیم و اداره‌کل تربیت‌بدنی قم نیز بیشتر به تیم ما کمک می‌کرد. در این شرایط مجبوریم بومی‌سازی کنیم. بیشتر بازیکنان ما از نوجوانان و جوانان هستند و به‌همین دلیل تجربه چندانی از شرکت در مسابقات ندارند.

  • فکر می‌کنید این مشکلات به چه دلیلی به‌وجود آمده است؟

در حال حاضر بسیاری از رشته‌ها که در جهان، آسیا و منطقه مطرح‌ هستند در سایه یک رشته گم شده‌اند. فوتبال تمام ورزش را احاطه کرده است و تنیس در کنار فوتبال جایگاهی به دست نمی‌آورد. وقتی سرمایه‌گذاری بر روی فوتبال می‌تواند نتیجه بخش باشد کمتر کسی بر روی رشته‌ای مانند تنیس که بازخوردی در مطبوعات و تلویزیون ندارد سرمایه‌گذاری می‌کند.

  • مشکل اسپانسر، تنها مشکل تنیس قم است؟

خیر، متاسفانه مشکلات سخت افزاری و کمبود زمین به سایر مشکلات تنیس دامن می‌زند. سازمان باید از تنیس حمایت کند. تنیس جزیی از خانواده سازمان است. این ورزش باید عمومی شود. در حال حاضر از لحاظ سخت افزاری هیچ کمکی به تنیس نمی‌شود. در واقع کمکی که این رشته دریافت می‌کند در شأن تنیس نیست. در حال حاضر تعداد زمین‌های تنیس بسیاری از مراکز استان‌ها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

  • با این اوصاف هدف مسئولان تنیس قم از تیم داری در لیگ برتر چیست؟

آکادمی تنیس قم با اهداف معین و مشخص در لیگ برتر شرکت کرده که مهمترین آنها حفظ سهمیه لیگ و کسب تجربه و مهارت برای تنیسورهای نوجوان و جوان تیم است و بنابراین کسب عنوان و امتیاز در برابر حریفان در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

 یکی دیگر از دلایل شرکت ما در لیگ برتر کشف استعدادهای برتر در سطح استان قم بوده است و به‌همین ترتیب با ترکیبی کاملا بومی در لیگ حضور یافته‌ایم و با سیاست بازیکن‌سازی فعالیت خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم.

همشهری استانها

کد خبر 89582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز