همشهری‌آنلاین: منظومه «علی‌نامه» 14 شهریور در دفتر مرکز میراث مکتوب رونمایی می‌شود

 و دکتر یاحقی و موسوی گرمارودی و دیگر کارشناسان درباره آن سخن می‌گویند.

به گزارش همشهری‌آنلاین از سایت دفتر نشر میراث مکتوب، در این نشست دکتر محمد جعفر یاحقی و دکتر علی موسوی گرمارودی درباره این متن حماسی که نخستین تجربه شعر حماسی شیعی در قرن پنجم است سخن می‌گویند و سجاد‌ آیدنلو هم در باره وجوه دیگر این اثر سخنرانی می‌کند.
 
«رونمایی از نسخه برگردان علی نامه»  همزمان با 15 رمضان در تقارن با ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)  و با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی در مرکز پژوهشی میراث مکتوب برگزار می شود.

کتاب «علی نامه»؛ گنجینه گهربار منظومه حماسی شیعی در مرکز پژوهشی میراث مکتوب با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران، و مؤسسه مطالعات اسماعیلیه انتشار یافته است.

بنا بر این گزارش در این نشست تخصصی مرکز پژوهشی میراث مکتوب که ساعت 17:30-19:30 روز شنبه 14 شهریور برگزار می شود استادان و نسخه پژوهانی چون دکتر علی اشرف صادقی، محمد حسین ساکت، منصور صفت گل، دکتر محمود عابدی، دکتر محمد روشن، دکتر ابوالقاسم امامی حضور خواهند داشت.

پژوهشگران و علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند در ساعت یادشده در مرکز پژوهشی میراث مکتوب در خیابان انقلاب، ‌روبه‌روی سینما سپیده، ساختمان فروردین(شماره 1182)، طبقه دوم حضور یابند.

به گزارش همشهری‌آنلاین منظومه علی‌نامه بامقدمه دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و دکتر امیدسالار منتشر شده است.[انتشار منظومه علی‌نامه با مقدمه شفیعی کدکنی]

کد خبر 89195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز