یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: «رستاخیز کلمات؛ درس‌گفتارهایی درباره‌ی نظریه‌ی ادبی صورت‌گرایان روس» درس­ گفتارهای دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی در کلاس ادبیات دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است که از سوی انتشارات سخن به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا در معرفی این کتاب عنوان شده است: نویسنده در این کتاب - که درس‌گفتارهایش در دانشگاه تهران است - مخاطب را با جریان صورت‌گرایی روسی و تأثیرات جهانی آن آشنا می‌کند؛ از منظری که بخش اعظم شواهد آن از ادبیات فارسی و تاریخ اجتماعی ایران مایه گرفته است؛ به همین دلیل خواننده به هنگام مطالعه‌ی این کتاب درباره سعدی و حافظ و دیگر بزرگان ایران‌زمین به گونه‌ای دیگر می‌اندیشد و هنر ایشان را از دریچه‌ای دیگر می‌نگرد.

به گزارش همشهری آنلاین در چند سال گذشته نشر سخن سعی کرده است، درس گفتارهای استاد محمدرضا شفیعی کدکنی در حوزه­‌های مختلف ادبی را انتشار دهد. این ناشر سال گذشته کتاب

«با چراغ و آینه؛ در جست‌وجوی ریشه‌های تحول شعر معاصر ایران» را منتشر کرد.

از همین ناشر و نویسنده مجموعه کتاب­‌های عطار نیشابوری به بازار کتاب عرضه شده است و تنها تذکره الاولیای این شاعر شهیر هنوز به تصحیح شفیعی کدکنی به ناشر تحویل داده نشده است و به گفته ناشر همچنان دکتر شفیعی روی نسخه­های مختلف این کتاب بررسی و تحقیق می­کند.از شفیعی کدکنی پیش از این دیوان شمس هم در دو قطع وزیری و جیبی از سوی همین ناشر به بازار کتاب عرضه شد.

کد خبر 207820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز