گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل ژاپن صعود خود را به مرحله نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2010 ایتالیا به تاخیر انداخت تا بازی امروز با قزاقستان سرنوشت تیم ملی ایران را مشخص کند.

 تیم ایران با وجود برد بسیار خوب در روز نخست مقابل کره‌جنوبی یکی از مدعیان اصلی صعود، در مصاف با ژاپن فاقد کوبندگی لازم بود و در دیداری که بسیاری از بازیکنان کلیدی‌اش مانند علیرضا نادی، سیدمحمد موسوی و به خصوص محمد محمدکاظم به خوبی از سوی حریف آنالیز و مهار شده بودند، تن به شکست 3 بر یک داد. حتی تاکتیک حسین معدنی هم در دیدار با ژاپن نتیجه نداد و تیم ایران مانند چند سال اخیر مغلوب ژاپن شد. معدنی در جواب خبرنگار ژاپنی در مورد تاکتیک تیم ایران برابر ژاپن گفته بود: «این یک راز است و آن را در بازی خواهید دید!»

شیموز و، مرد اول میدان

ژاپنی‌ها برای پیروزی مقابل ایران تنها 144 دقیقه انتظار کشیدند و در نهایت 3550 تماشاگری را که برای تشویق آنها به سالن «پارک آره‌نا» آمده بودند، خوشحال به خانه فرستادند. تاتسویا یوتا، سرمربی ژاپن که شناختی کامل از خصوصیات بازیکنان ایران داشت برای خنثی کردن نقطه قوت ایران یعنی پاسور تیم و از کار انداختن سرعتی‌زنانش نادی و موسوی بهترین روش را در سرویس‌های تاکتیکی دید و عملا در روزی که ساعدزنان ایران دچار مشکل بودند به راحتی توانست به دومین پیروزی دست یابد.

«یوتا» که پس از ناکامی در لیگ جهانی جایگاه چندین ساله‌اش را لرزان می‌بیند با این برد و صعود ژاپن به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جهان، می‌تواند همچنان مرد اول والیبال ژاپن باقی بماند.برترین بازیکن میدان «شیموزو» بود؛ جانشین تاکاهیرو یاماموتو که به تنهایی 20 امتیاز دو برابر ستارگان دیگر تیمش فوکوزاوا، ماتسوموتوو یامامورا برای ژاپن کسب کرد.

تیم ایران با همان ترکیب روز کره‌جنوبی مقابل ژاپن ظاهر شد و ست اول را  بدون گرفتن حتی یک امتیاز به پایان رساند. تیم ایران با وجود جابه‌جایی‌های صورت گرفته و استفاده بیشتر از محسن عندلیب در میدان، آنقدر پرنوسان بود که حتی برتری 8 بر 3 ست دوم را به راحتی با شکست 25 بر 22 عوض کرد. نکته مثبت تیم ایران در ست سوم بود که با حضور مولایی، کشاورزی و عندلیب توانست با برتری 25 بر22 فاصله را کم کند، اما تلاش شاگردان معدنی در ست چهارم برای برابر کردن بازی نتیجه نداد. در نهایت سرنوشت صعود تیم ایران به بازی با قزاقستان کشیده شد.

در اندیشه تسخیر ارتفاع

تیم ملی والیبال ایران در شرایطی ساعت 7 صبح امروز به وقت تهران با قزاقستان دیدار می‌کند که حضور 7 بازیکن بالای دو متر در اردوی قزاقستان، کادر فنی تیم ایران راکمی دچار نگرانی کرده است. قزاق‌ها در سال‌های اخیر همواره چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی مقابل والیبال، ناکام بوده‌اند، اما آنها امروز با استرس کمتری برابر ایران ظاهر می‌شوند و همین موضوع می‌تواند برای تیم ملی والیبال دردسرساز شود.

قزاقستان در این دوره یک مربی اهل لاتویا به نام «جنادیجیز» را در اختیار گرفته و بسیاری از نفرات شاخص این تیم مانند میکلوکوویچ که عضو فولاد ارومیه بود، ایمان قلی‌اف، گورباتکف و استپانوف برای بازیکنان ما کاملا آشنا هستند. تیم ایران برای صعود در مرحله نخست، نیازمند پیروزی و در مرحله دوم برد قاطع است تا در جدال آخر ژاپن و کره‌جنوبی با مشکلی برای صعود مواجه نشود. در صورت مساوی شدن امتیازهای سه تیم ایران، کره‌جنوبی و ژاپن، باید معدل ست و امتیازهای مثبت و منفی را محاسبه کرد.

کد خبر 89006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز