یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتباط بهتر و سلامت بیشتر از فواید صرف شام با خانواده است.

اکثر نوجوانان و گاهی اوقات والدین صرف شام با خانواده را قدیمی و از مد افتاده           می دانند. آنها معتقدند به جای این که کنار والدین خشک و رسمی بنشینیم و یا خواهر یا برادر کوچکتر خود را اذیت کنیم، ترجیح می‌دهیم در اتاق‌ خود و به تنهایی شام را صرف کنیم.

امروزه در عصر تکنولوژی وقتی اکثر نوجوانان از لپ‌تاپ، تلفن همراه و تلویزیون استفاده       می‌کنند برایشان سخت است که آن‌ها را حتی برای مدتی کوتاه رها کنند.

محققان در تحقیقی، پاسخ‌های کودکانی که کمتر از سه بار در هفته شام را با خانواده صرف می کنند را با کودکانی که پنج بار و یا بیشتر در هفته شام را با خانواده خود می‌خوردند مقایسه کردند و این نتیجه حاصل شد که کودکانی که به دفعات بیشترشام را با خانواده صرف می‌کنند نسبت به گروه دیگر، بسیار کمتر تمایل دارند از مواد مخدر استفاده کنند.

اکثر آنها گفته‌اند که والدین آنها به داشتن چنین کودکانی افتخار می‌کنند و کمتر گزارش شده بین اعضای خانواده آنها تنش وجود دارد.

علاوه بر آن در این گزارش از آنها پرسیده شده اگر با مشکل جدی در زندگی مواجه شوند برای حل آن بیشتر نزد چه کسانی می‌روند و آنها پاسخ داده‌اند نزد والدین می‌رویم.

کارشناسان معتقدند دیدار منظم بین والدین و کودکان، برقراری ارتباط را آسان می سازد که به نوبه خود کمک می‌کند والدین نظارت بهتری بر کودکانشان داشته باشند و آنها را بهتر راهنمایی کنند.

زمان صرف یک وعده غذا بهترین فرصت است تا افراد خانواده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 88942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز