گروه سیاسی: اگر در جلسه روز یکشنبه وزیران پیشنهادی از طریق نمایندگانشان به رایزنی چهره به چهره با وکلای ملت روی آورده بودند

دوشنبه تقریبا دو سوم این وزیران در جلسات کمیسیون‌ها حضور یافته و برنامه‌های خود را تشریح کردند. البته در این میان فراکسیون‌های تاثیر‌گذار مجلس نیز بیکار نمانده و با دعوت از وزیران پیشنهادی رئیس‌جمهوری، توانایی و کارآمدی گزینه‌های وزارت در کابینه دهم را سنجیدند.

در این میان فراکسیون اصولگرایان، تاثیرگذارترین فراکسیون مجلس هشتم، قرار بود روز گذشته جلسه‌ای با وزیرانی که احتمال کسب رای اعتماد آنان از مجلس کمتر است برگزار کند، اما ولی اسماعیلی عضو این فراکسیون در گفت‌وگو با همشهری خبر داد جلسه اعضای فراکسیون اصولگرایان با گزینه‌های پیشنهادی وزارت به مجمع عمومی این فراکسیون موکول شده است.

اسماعیلی گفت: در جلسه روز گذشته اعضای فراکسیون درباره برنامه‌های وزیران و میزان مطابقت این برنامه‌ها با چشم‌انداز 20ساله بحث کردند. فراکسیون اقتدار ملی نیز که چیزی نزدیک به 70 نماینده مجلس را تحت پوشش خود دارد طی امروز و فردا با 10وزیر پیشنهادی جلسه خواهد داشت.

مهدی سنایی رئیس این فراکسیون به همشهری گفت: وزیران پیشنهادی کشور، امور خارجه، کشاورزی، راه‌وترابری، بهداشت، اقتصاد، صنایع، علوم، نیرو و مسکن در جلسات روز سه‌شنبه و چهارشنبه کمیسیون اقتدار ملی حضور خواهند یافت.

فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی امروز برنامه‌های سوسن کشاورز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را بررسی می‌کند.طی دیروز و روز یکشنبه، 16 وزیر از 21 وزیر پیشنهادی در جلسات کمیسیون‌ها حاضر شدند.

مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی در دولت نهم و گزینه پیشنهادی وزارت نفت برای کابینه دهم روز یکشنبه در جلسه کمیسیون انرژی حاضر شد. او دیروز در کمیسیون‌های اقتصادی و قضایی به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

کمیسیون اقتصادی علاوه بر میرکاظمی با گزینه‌های پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، بازرگانی، اقتصاد و تعاون نیز جلسه داشت. محمدرضا خباز سخنگوی این کمیسیون خاطرنشان کرد: تا این لحظه نظر کمیسیون در مورد مهدی غضنفری وزیر پیشنهادی بازرگانی قطعی نشده و نظر قطعی زمانی اعلام خواهد شد، که جلسات دیگری با وی داشته باشیم.

کمیسیون امنیت ملی نیز روز پرکاری را پشت‌سر گذاشت. این کمیسیون که اصلی‌ترین نقش را در رای اعتماد به وزیران امنیتی (دفاع، اطلاعات، کشور و امور خارجه) بازی می‌کند دیروز با وزیران پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش، کار و گزینه پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه برگزار کرد.

سیدحسین نقوی حسینی عضو این کمیسیون درباره این جلسه تاکید کرد: نظر کمیسیون امنیت ملی درباره سوسن کشاورز گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش چندان مساعد نیست.

محمد علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی و گزینه پیشنهادی وزارت نیرو به جلسه کمیسیون انرژی رفت. به گفته سیدعماد حسینی یکی از اعضای این کمیسیون، درخصوص سوابق علی آبادی ابهاماتی مطرح بوده که روز گذشته کمیسیون به بررسی این ابهامات پرداخت اما بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

مصطفی‌ محمدنجار وزیر دفاع در دولت نهم و گزینه پیشنهادی وزارت کشور نیز از جمله کسانی بود که در جلسه کمیسیون انرژی حاضر شد و به تشریح برنامه‌هایش پرداخت. مرضیه وحید دستجردی و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی گزینه‌های وزارت بهداشت و کار نیز دیروز به کمیسیون انرژی رفتند.

نجار، محرابیان، میرکاظمی، خلیلیان و آجرلو گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور، صنایع و معادن، نفت، جهاد کشاورزی و رفاه نیز در جلسه کمیسیون قضایی حاضر شدند. محرابیان به کمیسیون صنایع نیز سرکشید.

عبدالرضا مرادی عضو کمیسیون قضایی مجلس درباره این جلسات گفت: این کمیسیون با 5 وزیر پیشنهادی به توافق نرسید. کمیسیون قضایی امروز با سیدمرتضی بختیاری وزیر پیشنهادی دادگستری جلسه دارد. بختیاری یکشنبه جلسه‌ای در کمیسیون صنایع داشت.

کمیسیون صنایع البته در همان روز میزبان شیخ‌الاسلامی نیز بود. نیکزاد و بهبهانی وزیران پیشنهادی مسکن و راه‌وترابری نیز در جلسات کمیسیون عمران حاضر شدند.

کد خبر 88595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز