همشهری آنلاین: کمیته فرعی ایمنی ناوبری سازمان بین‌المللی دریانوردی دستورالعمل جدیدی را برای تردد کشتی‌ها در منطقه خلیج عدن و شمال آفریقا تصویب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریا نوردی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب افزود: در این دستورالعمل (سند شماره: CN.1/Circ 281) که در پنجاه و پنجمین  این سازمان تصویب شد، شناورهایی که در نواحی مذکور تردد می کنند توصیه شده است به محض ورود به نواحی مذکور و یا بعد از ترک بندری که در این منطقه واقع شده است، مراتب را از طریق ارسال نمابر یا ارسال پیام الکترونیکی به مبادی مشخص شده‌ای گزارش نمایند.

ایزدیان گفت در این سند مسیر ایمن تردد دریایی نیز مشخص شده است و از شناورهای عبوری درخواست شده در هنگام عبور از این مناطق، از مسیرهای تعیین شده که توسط نیروهای سازمان ملل متحد حمایت نظامی می شوند تردد نمایند و اطلاعات مربوطه را به مراکز امنیتی اعلام شده ارسال نمایند.

سعید ایزدیان افزود : لزوم رعایت بخشنامه های قبلی صادره در ارتباط با موضوع فوق توسط مالکان، کاربران، فرماندهان و خدمه کشتیها از دیگر توصیه های کمیته فرعی ایمنی است.

کد خبر 88208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز